Jernmangel, lav blodprosent

x1xTrude mor

Glad i forumet
Hauk Nicolas 3,5år har vert gjennom melkeallergi test og gluten, men fikk svar at han hadde alt for lite jern og måtte begynne med jernmixtur.
Han er mye trett, sover fortsatt en lur på dagen.
Han har også en veldig oppblåst mage. kan magen ha noe med jernmangelen å gjøre?
Kan han ha hatt jernmangel hele livet?
Hvor lenge må han gå på jerntilskudd før vi vil merke bedring på trettheten? 
Dette er samme innlegget som på generell.  

Svarte på generell jeg men svarer her også [;)]
Jeg vet ingenting om dette desverre så jeg håper bare det hjelper raskt og at han ikke må gå på dette alltid! Håper han får energien sin raskt tilbake [:)]

ORIGINAL: snusken

Svarte på generell jeg men svarer her også [;)]
Jeg vet ingenting om dette desverre så jeg håper bare det hjelper raskt og at han ikke må gå på dette alltid! Håper han får energien sin raskt tilbake [:)]

Må nok bare signere snusken jeg, håper han kommer raskt i form igjen![:)]

Godt spørsmål...

min eldste hadde virkelig jernmangel for ett års tid siden, husker ikke helt verdiene, men de var veldig langt nede..    han var også utrolig trøtt irritabel sliten  og veldig bleik..   han fikk en sånn stor flaske med jernmikstur som han måtte få i seg (tror det var 5ml om dagen jeg) når han endelig var ferdig med flaske så var nivået veldig bra... (tror det tok 3-4 måneder)     sjekker jernlageret med jevne mellomrom, men det har holdt seg veldig bra nå...
det eneste som var dumt med jernmikstueren var han ble så innmari hard i magen av det, men da hjelper appelsiner. c-vitaminer er også bra å ta når man tar jern for det hjelper kroppen med å ta opp jernet..
huff ble langt dette, men får i han den  miksturen og appelsiner så går det nok veldig bra..  det tok kun 1 uke med mikstur før vi merka forskjell på jørgen

Back
Topp