Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har sikkert noe med hvor lavt nivået er. I mitt hode er det mest logisk å begynne behandling så snart man får det påvist, og ikke avvente i flere ukerVet ikke om det med uke 18. selv fikk jeg påvist lavt jernlager. Jeg fikk beskjed om å ta 100 mg tilskudd hver dag i 3 mnd fra det ble påvist i uke 10

Jeg skal også ta fra uke 18, så det er nok avhengig av hvor lavt det er. Jerntabletter kan føre til forstoppelse. Sier ikke det er derfor man venter, men kanskje en slags sammenheng?Har sikkert noe med hvor lavt nivået er. I mitt hode er det mest logisk å begynne behandling så snart man får det påvist, og ikke avvente i flere uker![]()
Det kommer an på nivåene dine. Jeg fikk selv samme beskjed av jordmor etter sist svangerskapskonsultasjon. Legger ved skjermbilde fra Helsenorge sine anbefalinger.Jeg tok blodprøver som viste jernlagre som var under anbefalt nivå. Legen skrev at jeg skal ta 40 mg. jern fra svangerskapsuke 18. Noen som vet hvorfor man skal vente til uke 18 med å ta tilskudd? Leste om noen andre som hadde fått samme beskjed.

Hvor kjøper du det?Eg fekk samme beskjed av legen min. Men eg veit at eg ikkje kjem til å greie å ta vanleg jerntilskot fordi eg blir så forstoppa. Eg begynte heller å ta aminojern frå starten av svangerskapet. Det et eit tilskot som er mykje mildare mot magen, men som kroppen også tar opp mindre effektivt enn vanleg jern. Jordmora mi var einig i at eg kan prøve å ta det i eit par månader før vi måler jernnivå på nytt.
På helsekost-butikkar eller apotekHvor kjøper du det?
Jeg fikk samme beskjedJeg tok blodprøver som viste jernlagre som var under anbefalt nivå. Legen skrev at jeg skal ta 40 mg. jern fra svangerskapsuke 18. Noen som vet hvorfor man skal vente til uke 18 med å ta tilskudd? Leste om noen andre som hadde fått samme beskjed.
Da ville jeg tatt fra 18+0.Så, beskjeden var: jern fra uke 18. men betyr det etter 18 fullgåtte uker (19+0) eller uke 18 (17+0-6)?
Hilsen forvirret