MartheMor09+12
Forelsket i forumet
Har vært trøtt, sliten, uvell, kvalm og svimmel veldig lenge nå, og følte det var på tide å spørre legen om en blodprøve. Fikk svar i går, og da er ferritin nivået mitt på 7 og hb på 8, så jeg har rett og slett fått anemi. Ikke rart jeg har hatt null energi. Så nå må jeg begynne på jerntabletter, som jeg helst hadde håpet på å få slippe, vet det finne i sprøyteform også, men legen mente jeg burde prøve tabletter først. Er veldig forstoppet fra før, så blir nok ikke bedre nå når jeg må ta sterke jerntabletter. :(
Men jeg er glad jeg fant ut av grunnen til at jeg har vært så sliten, så kan jeg kanskje få bygget opp jernlagrene litt før den lille kommer. Sist jeg var gravid, ringte nemlig legen meg dagen etter at jeg hadde født og sa at de måtte vurdere blodoverføring under fødselen, pga at ferritinen min lå på 3 og hb lå på 7. Tok et halvt år før jeg var oppe i noenlunde normalt nivå, selv med jerntabletter.
Men jeg er glad jeg fant ut av grunnen til at jeg har vært så sliten, så kan jeg kanskje få bygget opp jernlagrene litt før den lille kommer. Sist jeg var gravid, ringte nemlig legen meg dagen etter at jeg hadde født og sa at de måtte vurdere blodoverføring under fødselen, pga at ferritinen min lå på 3 og hb lå på 7. Tok et halvt år før jeg var oppe i noenlunde normalt nivå, selv med jerntabletter.