• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

jernlager!!

jannelille

Forelsket i forumet
noen som har rå mot å få opp jernlager å blodprosent?? var hos legen å hadde 3 i jernlager,normalt fra 30-130 sa de å en blodprosent på 10,her vanligvis rundt 12... tygger på jerntabletter som en gal men må da være andre ting også... andre som sliter med det samme etter at de gikk gravide??

Jeg har det samme problemet.

Spiser 3 jern tabletter om dagen.
Bra og spise grønne grønnsaker, brokkoli f.eks.
Brunost, leverpostei, rødbeter, appelsin juice.

Klarer du og liker blodpudding og klubb så er det kjempe masse jern i.

Lykke til!!

likte det meste der, men blodpuddingen den klarer jeg meg uten[;)] takk for tipset[:)] skal gå å lage meg en svæær skive med lerverpostei med rødbeter oppå, må ha litt majones og da[:)]

ja drikker juice til teblettene liker ikke melk...[:)] grovbrød skal bli...[:)]

ja kan trygt si at magen blir i ulage ja... men håper det går seg til etterhvert... hvor ofte får du sånn sprøyte da? er det bare en eller flere??

okay,hadde vært en ide å snakka med legen om det kanskje.. ble heldigvis kvitt sprøyte skrekken da jeg gikk gravid[:)] er plenty av dem da...

takk for tipset [:)] skal til legen en dag denne uken å måle det igjen skal ta en prat med henne da[:)]

Ta de jerntablettene som heter duoferon sammen med Floradix (flytende) som du får kjøpt i butikken, hver morgen og kveld helst før du spiser eller en halv time etter. Ta det sammen med et stort glass appelsin juice!! Ikke drikk kaffe eller te før litt ut på dagen, og spis masse grovt brød og broccoli!
Jeg var nede i 5 for et år siden, etter denne kuren i ca 2-3mnd (husker ikke helt) var jeg oppe i 34 da jeg tok jernlageret mitt før jeg ble gravid.[:)]

I nattens mulm og mørke: ta på deg kappen din og fly ut på jakt etter mørkt kjøtt... [8D]
grønnsaker, grovt brød, jerntbl+c-vit: tror det burde holde.. kanskje er det no annet du mangler som du kan ta tilskudd av? hør med helsekost? [8|] kan jo være non sånne små næringsstoffer du mangler så ikke jernet blir tatt opp nok i kroppen (i tillegg til c-vit)

Back
Topp