Jern

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Flere som ligger lavt her?
Forklarer svimmelheten min i det minste

Det er visst innafor nå, men i forrige svangerskap var jeg ca på 0 Tok stor dose jern hver dag for å komme opp på normalen! Og både svimmelhet og lavt energinivå ble bedre!

Ja, men det har jeg gjort i alle mine graviditeter. Jeg fikk jern intravenøst etter MA-en jeg hadde i vår (mistet mye blod), men må fortsatt begynne på 60 mg jern i uke 18. Srr ikke fram til forstoppelse og treeeg mage...!

Jeg ligger høyt, men er fortsatt veldig svimmel. Men «fint» om det er jernnivåene som gjør det, for da kan en jo gjøre noe med det :happy:

Jepp! Tar 80 mg hver dag

Hvis dere ligger lavt allerede nå hvorfor må dere vente med å starte opp?

Har også fått beskjed om å starte med 40 mg jern i uke 18, og resten av svangerskapet. Gruer meg til det da fordøyelsen blir helt på tverke med jerntilskudd :happy8

Fått beskjed at jeg ikke har tilstrekkelig med jernlager i kroppen ut graviditen. Men er ikke manko. Derfor jeg skal vente å begynne til uke 20.

Er 13+4 nå. Så blir heldigvis en liten stund til.

Fått beskjed at jeg ikke har tilstrekkelig med jernlager i kroppen ut graviditen. Men er ikke manko. Derfor jeg skal vente å begynne til uke 20.

Er 13+4 nå. Så blir heldigvis en liten stund til.

Har også fått beskjed om å starte med 40 mg jern i uke 18, og resten av svangerskapet. Gruer meg til det da fordøyelsen blir helt på tverke med jerntilskudd :happy8
Jeg tar 100mg niferex annenhver dag i stedet, da holder magen seg brukbar! Niferex er den «snilleste» typen etter min erfaring, jeg har vært blodgiver i snart 20år og tatt jern jevnlig i lange perioder - det er bare den jeg ikke blir dårlig i magen av. Men annenhver dag er virkelig å anbefale.

Kan anbefale denne annen hver dag. Jeg har alltid reagert på andre, men denne er helt super. Reagerer ikke i det hele tatt. Forstår det som at den frigjør jernet litt etter litt så det ikke blir så tungt for fordøyelsen. Reseptfri, og ble anbefalt av min lege for noen år tilbake. Også blodgiver og bruker disse fra tid til annen.

Vedlegg

• IMG_5841.png
    IMG_5841.png
    1,7 MB · Visninger: 1
Back
Topp