JERN

pupple

Forumet er livet
Hvor mye jermåltider får deres????
noen som vet hvor mye de "må" ha??

han eter sjeldent grøt her, men får i seg 1-2 av de mini-leverposteiene daglig. og av og til litago-prim. har iallefall alltid 1 "jern-måltid i" løpet a dagen. og frukt med C-vitaminer!!

Ida spiser masse jern.. leverpostei på skiven og jeg har alltid grønnsaker i middagen hennes. av og til lager  vi til brokkoli, erter, tomater osv.. og spiser det til lunch. Hun bare eeelsker grønnsaker. [:D] 

vi har og grønnsaker til så godt som alt av middag og ja. i dag hadde vi forresten grønnsaksuppe og pannekaker.. og søtmomsen (blitt veldig glad i søtt ja[&:]) syns suppa var så god at pannekaker med blåbær var uaktuelt[;)] (følte mor seg som god kokk da... skryteamegselvlalalalallaaa[8D]hihi)

Av grønnsaker er det de grønne grønnsakene som har mest jern. Makrell i tomat har også mye jern. Men hvis han spiser leverpostei så er vel det like bra (det var de to påleggene jordmor nevnte for meg når jeg var gravid, men ingen av dem smakte meg[:'(] Det viste seg å ikke spille noen rolle, for jernlageret mitt var helt på topp!).

Grovt brød gir også jern (men de skal jo ikke ha altfor mye fiber heller da).

Kjøttdeig (rødt kjøtt) er en god jernkilde.

Tror han får i seg nok jeg.

Jeg tenker ikke mye på dette egentlig, men Isabelle spiser jo to store porsjoner grøt per dag. Pålegget varierer vi fra dag til dag (tror barnehagen gjør det også), men hun spiser jo både leverpostei og makrell i tomat. Og masse middag. Så jeg trenger vel ikke tenke på det heller.

Jeg må innrømme at jeg tenker ikke så mye på sånt jeg...[:o]

Han spiser leverpostei, noe grønnsaker frukt og prim. Egentlig normal kost, derfor bekymrer jeg meg ikke for at han ikke får i seg nok jern. Det eneste jeg tenker å gjøre nå er å prøve å få i han tran. Vi går med stormende skritt mot mørketida, og da må han få i seg litt av den sorten. Jeg håper bare han tar det litt bedre nå enn han gjorde da han var baby[8|]

ORIGINAL: Glad70

Av grønnsaker er det de grønne grønnsakene som har mest jern. Makrell i tomat har også mye jern. Men hvis han spiser leverpostei så er vel det like bra (det var de to påleggene jordmor nevnte for meg når jeg var gravid, men ingen av dem smakte meg[:'(] Det viste seg å ikke spille noen rolle, for jernlageret mitt var helt på topp!).

Grovt brød gir også jern (men de skal jo ikke ha altfor mye fiber heller da).

Kjøttdeig (rødt kjøtt) er en god jernkilde.

Tror han får i seg nok jeg.

Jeg tenker ikke mye på dette egentlig, men Isabelle spiser jo to store porsjoner grøt per dag. Pålegget varierer vi fra dag til dag (tror barnehagen gjør det også), men hun spiser jo både leverpostei og makrell i tomat. Og masse middag. Så jeg trenger vel ikke tenke på det heller.

var egentlig ikke bekymra, for jeg ser jo han er "i slaget"[;)] og han får ikke i seg for mye melkeprodukter. men jeg har liksom aldri hørt hva de sier "hvor mye så store" bør ha.. nå bygger de jo sitt eget lager og.

jepp stemmer med de grønne grønnsakene.. brokkoli er det visst veldig mye i. ante ikke det var i "flykræsjen" og. han eeelsker det!! eter det stort sett daglig. så han får vel mer enn nok her ja[:D]

Back
Topp