Jern

bellybutton

Forumet er livet
Noen som tar jerntilskudd???
Evt. hvem type, og hvordan reagerer kroppen din på det?
Jeg har ak begynt på det og er spent på om jeg vil merke noen forskjell.
1 pille om dagen med Niferex.

bivirkninger til alle jernprodukter er treg mage, oppblåst og avføringen blir svart...

jeg tar Floradix det lukter pyton, men smaker greit (flytende)
Floradix koster under 100 lappen på ream1000
forskjellen er energien og svimmelheten. funker det så skal du få bedre energi og du ikke blir like fort svimmel...

Jeg begynte på Niferex for en uke siden og har dessverre en del bivirkninger. Tror kanskje jeg må skifte. Får veldig vondt i magen om kvelden av de.

ORIGINAL: sjøhest

Jeg begynte på Niferex for en uke siden og har dessverre en del bivirkninger. Tror kanskje jeg må skifte. Får veldig vondt i magen om kvelden av de.

annbefaler floradix på det sterkeste..
den er super.. har ikke hatt bivirkninger til no, og føler meg faktisk ganske bra etter at jeg har fått i meg dagens dose...

jeg gikk på det på videregående. da hadde jeg jernmangelanemi, var tynn som ei høvelflis og hadde ikke rumpe - hehe!

har det heldigvis ikke lengre, men er nå feit og fæl - haha, neida - ikke så gale [;)].

jeg ble da litt hard i magen av tablettene, og bæsjen ble svart på fargen - ellers ingen andre bivirkninger. ble kanskje litt mer våken og ikke så svimmel... husker ikke helt...

Jordmor mente Niferex skulle være bra for magen... Men det var den altså ikke. Tror jeg går tilbake til Ferromax, den merka jeg ikke noe til utenom at jeg bæsja sjeldnere [8D]

Den flytende gugga har jeg prøvd før, den greier jeg ikke.... denne jeg har nå har jeg ikke prøvd før men må vel la den virke noen dager før jeg merker noe effekt.

Jeg bruker hemofer, 2tabletter daglig. Har ingen bivirkninger av den. Gikk på den i forrige savngerskap også[:)]

Jeg tar også Niferex 100 mg.. usikker på hva som er årsaken til treg mage (er nok ikke bare Niferex) men det kan hjelpe å ta magnesium i tillegg :) Men magnesium kan igjen gi litt luft så da må du nesten bare prøve deg frem. Babyen bruker og har mest nytte av at du tar Niferex i uke 20-24 så da får vi i hvertfall holde ut de ;)

Må en spise etter å ha tatt jerntabl.? Står jo en skal ta de 15 min. før mat, men jeg har lyst å ta de rett før jeg går til sengs.

Bruker Ferro Retard, er de sterkeste man får kjøpt tror jeg (100 mg). Merker at magen ikke er helt på stasjon, men trykker det i meg to gang daglig i håp om å få opp jernlageret.

ORIGINAL: sjøhest

Må en spise etter å ha tatt jerntabl.? Står jo en skal ta de 15 min. før mat, men jeg har lyst å ta de rett før jeg går til sengs.

Jeg fikk beskjed om å IKKE ta de sammen med mat, og overhodet ikke sammen med melkeprodukter, men GJERNE sammen med c vitaminer.
Så jeg tar den pilla midt på dagen eller før jeg legger meg eller noe....

vækren jern tabl. eller sm. tabl. ville jeg ha tatt på tom mage..
Rett og slett fordi at magen kan gjøre opprør og då er det bedre å ha noe nede i magen som gjør at jernet ikke lager krøll for magesekken...

(min far hadde noe jern anemi etter en operasjon og han hadde i tillegg magesår så han måtte spise sammen med jernet ellers hadde han store smerter lenge)
og nei tar ikke melkeprodukter sammen med jernet.. tar ikke melk sammen med noe kosttilskudd

Back
Topp