Jern og bivirkninger...

Momz

Flørter med forumet
Jeg blir i så dårlig form av jerntabelettene jeg bruker. Legen ba meg bruke Ferromax morgen og kveld, men blir så kvalm og dårlig i magen av de. Noen som har tips til hva man kan gjøre mot det, evt. andre merker. Går ganske greit om kvelden, men blir dårlig om morgenen... Det er ganske kjipt å kombinere med jobb for å si det sånn...

Bytt merke....bare å forhøre seg på apoteket ikke alltid leger veit hva som er best for gravide ift bivirkninger

Hufsetrulta skrev:
Jeg bruker Duroferon. Har overhodet ikke hatt noe bivirkninger. Har også hørt at disse tablettene gir få bivirkninger..

Samme her.. Litt hard i magen, men linfrø i activa-youghurt hver morgen, så fungerer det greitemoticon

Bytte merke og ta det sammen med c- vitamin- 
evt drikke appelisn juice når du tar tablettene. Da tar kroppen opp jernet mye lettere, sammarbeidspartener jern og c- vit

Jeg fikk bare beskjed om å ta jern, så damen på apoteket gav meg Niferex. Har ikke merket noen bivirkninger, så jeg anbefaler i grunn de =)

Tusen takk for svar og tips!! Da skal jeg dra på apoteket imorgen og snakke med dem om annet merke. Gleder meg til ikke å være spysyk når jeg står opp. ;P

Hufsetrulta skrev:
Jeg bruker Duroferon. Har overhodet ikke hatt noe bivirkninger. Har også hørt at disse tablettene gir få bivirkninger..

Denne bruker jeg også, og har ingen plagsomme bivirkninger. Tror kanskje duroferon er sterkere enn ferromax (?) så sjekk dosering før du evt. bytter.

Back
Topp