Jern - må ta tilskudd

Lolo

Forumet er livet
Jeg har fått beskjed av legen om at jeg må ta jerntilskudd fra til etter førdsel og 6 ukers kontroll! Gosh! Også jeg som blir så forstoppa av jern:( i tillegg til gravid-treg mage kan dette jammen bli interessant...

Noen tips til tilskudd som er snille med magen?
Og hva kan man gjøre for å hjelpe på systemet mitt?
 
Hemjern er snillest mot magen :)
Og spis sunt, drikk masse vann + biola og litt kaffe og vær i aktivitet, pluss prøv å spis litt svisker:)
 
Jeg må ta jern hele sv.skapet, for har vanvittig lave jernlagrer. Jeg drikker aloe vera, og det hjelper for å forhindre vond og hard mage :)
 
Jeg må ta jern hele sv.skapet, for har vanvittig lave jernlagrer. Jeg drikker aloe vera, og det hjelper for å forhindre vond og hard mage :)
Hvor lavt da? Lurer på om mine 22 i ferritin er veldig ille liksom?
Drikke aloe vera??
 
Hemjern er snillest mot magen :)
Og spis sunt, drikk masse vann + biola og litt kaffe og vær i aktivitet, pluss prøv å spis litt svisker:)
Tror hemjern var det jeg faktisk klarte å ta litt av sist ja. Starte annenhver dag kanskje, som påvenning?
 
Hvor lavt da? Lurer på om mine 22 i ferritin er veldig ille liksom?
Drikke aloe vera??

Jeg er nede på 6, så veldig lavt :)

Ja, drikke aloe vera gel. Veldig sunt og næringsrikt + godt for magen. Alltid slitt med treg og oppblåst mage,og det hjelper meg :)
 
Jeg er nede på 6, så veldig lavt :)

Ja, drikke aloe vera gel. Veldig sunt og næringsrikt + godt for magen. Alltid slitt med treg og oppblåst mage,og det hjelper meg :)
Men hvordan klarer du drikke den? Kjenner jeg blir litt kvalm av tanken...
 
Fra aloeverajuice.no:
Gravide og de som har foretatt en organtransplantasjon skal være spesielt forsiktige. Disse bør snakke med lege før de starter å drikke aloe vera juice.
 
Fra aloeverajuice.no:
Gravide og de som har foretatt en organtransplantasjon skal være spesielt forsiktige. Disse bør snakke med lege før de starter å drikke aloe vera juice.

Det er ikke juice jeg drikker. Det er gel. Ganske stor forskjell :) Jeg har drukket aloe vera i lang tid og også fått det godkjent av legen :)

Grunnen til at man skal passe seg for aloe vera juice er fordi barken er en del av juicen, og den inneholder stoffer som ikke er like heldig for kroppen. Gel inneholder kun indrefileeten til aloe vera planten. Den gode, næringsrike delen.
 
Men hvordan klarer du drikke den? Kjenner jeg blir litt kvalm av tanken...

Jeg klarer å drikke den fordi at magen min er et helvete uten ;) Synes forøvrig det ikke smaker ille i det hele tatt. Er kun helt i startfasen at smaken var litt "besk", men så finnes det jo også ulike smaker :) Jeg foretrekker dog helt nøytral. Ren gel.
 
Tror hemjern var det jeg faktisk klarte å ta litt av sist ja. Starte annenhver dag kanskje, som påvenning?
Tror ikke det burde være noe problem å ta en om dagen fra begynnelsen av, men spør på apoteket for å være sikker:)
 
Jeg klarer å drikke den fordi at magen min er et helvete uten ;) Synes forøvrig det ikke smaker ille i det hele tatt. Er kun helt i startfasen at smaken var litt "besk", men så finnes det jo også ulike smaker :) Jeg foretrekker dog helt nøytral. Ren gel.

Hvor får du kjøpt sånn gel?
 
Jeg pleier også å få veldig lave jernlagre, og det gjør meg så ufattelig sliten! Men jeg spiser mer rødt kjøtt nå, og inbiller meg at det kanskje gjør en forskjell :) skal uansett måle for å være litt føre var. Sist gikk jeg på aminojern tror jeg, etter anbefaling fra apoteket.
 
Nå har jeg kjøpt hemjern, og begynte ta o går. Så da får vi se hvordan det går.
Fikk tips på apoteket om å ta lactulose fast hver morgen om Jeg begynte å få problemer.
 
Back
Topp