Jenter.....noen sp.mål....

mysill

Betatt av forumet
Tror jeg grubler så det knaker for tiden....
Prøvd å fått det dumme tante besøket på avstand nå da...

Jeg mener å ha hørt at det finns andre typer medisiner også som en kan bruke ved prøverør???????[8|]

jeg har brukt synarlea (eller hva den heter) spray og gonal-f sprøyter ved forsøkene mine...
sist nå så økte jeg dosen på sprøyta fra 112,5 -150 ie de siste 3 dagene...
eggposene vokste jo forsåvidt slik de skulle...men de fleste var jo som sagt tomme...[:'(]

Lurer på om det er noen her som har erfaring med evt annen type medisin ved ivf/icsi forsøk? Eller om noen her kanskje har prøvd fler typer????

Kjekt å høre andres erfaringer  [:)]

Vi brukte samme nesespray. Men brukte puregon som det hormonpreparatet jeg sprøytet inn for å få eggposene til å modnes. Jeg fikk til slutt fram 21 eggposer, men var bare 3 egg dem fant. Og bare et som delte seg som det skulle.

Så jeg fikk ikke inntrykk at det er medisinen/hormondosen som avgjør hvor mange egg man finner i disse eggposene. Men at det er forskjell fra kvinne til kvinne. De fleste har jo normal syklus, men blir aldri gravid. Legen min sa at det kunne ha noe med at det ikke var egg i de eggposene som modnes fram hver måned. Men kroppen tror jo det så lenge posen modnes og lager det stoffet (primolutt?? Hvertfall den eggløsningsprøyta vi må ta før uttak) for at egget skal løsnes. Og får derfor mens.

Men du kan jo høre med legen din om du kan få mer info om puregon f.eks...

hei!

Jeg har jo vært igjennom tre uttak, tilsammen 6 innsettinger, men har ikke fått noen nye medisiner av den grunn. Etter det jeg har forstått er jo gonal-f og puregon omtrent et samme.

Jeg har fått høre ved alle mine forsøk at syklusene er forskjellig. En syklus kan gi mye bedre eggkvalitet og flere egg enn en annen syklus med de samme medisinene/dosene. Kan jo bare være at du har vært uheldig og bomma på de "dårlige" syklusene.
Stol på legene, de har mest erfaring og kunnskapen som trengs. Så lenge de ikke mener du har godt av mer eller annen type medisin så er nok det riktig. Du er i gode og trygge hender. Ville ikke uroet meg eller tenkt på dette.
Dessuten er det ikke unormalt med to forsøk uten å lykkes. Det er jo mange som må gjennom langt flere enn tre forsøk for å lykkes, men flesteparten blir jo gravis tilslutt. Så ikke gi opp da.
Porsgrunn sa til meg at 7 av 10 oppnår graviditet gjennom tre forsøk, og du har jo tross alt ett til igjen.
Når jeg hadde insetting sist snakket jeg med en dame som hadde lykkes på den 14. innsettinga. Mange fryseforsøk da, men tross alt.
Noen må desverre slite mer enn andre, det er jeg et godt eksempel på, og sist men ikke minst hu med 14 insettinger. Men jeg skal også bli gravid tilslutt, det er jeg sikker på....
Men igjen....du har vært igjennom to forsøk, og det er ikke unormalt!

Back
Topp