Jenter, fortell meg - hva er stripping?

Rabletuss

Betatt av forumet
Altså, jeg trodde jeg hadde god oversikt over hva som skjer og undersøkelser, forberedelser etc. meeeen er en ting jeg merker dere jenter snakker mye om nå...

Stripping? Kan noen fortelle meg hva det er, hvordan det gjennomføres og hvorfor de gjør det?

Nei altså, de ber der komme inn på et rom med litt sexy musikk og en sånn strippestang... Så er det bare å strippe. Sier det hjelper på ¨å få fødselen i gang, særlig å henge i den stanga. Er ganske vanskelig med magen i veien, men slettes ikke umulig [;)][8D]

(heheheheh klarte ikke dy meg)

Jeg har ikke vært på det selv, men de tøyer og drar i underlivet for å modnes mer mener jeg. Har fått tilbud om det fra jordmor, men håpte jeg skulle slippe... Vi får se hva de sier på overtidskontrollen mandag.

Hahaha..... morsomt. Jeg leste på snart mamma:

Stripping er tøying av livmorhalsnens åpning.

Dette skal kun gjøres om man er moden, dvs mormunnen er myk og helst avflatet (borte) eller veldig kort. Man bør også ha minst 1 cm åpning.

Man tar tak med et par fingre inni åpningen og tøyer den ut noen sekunder, opp til et minutt eller noe. Husker ikke hvor lenge det ble gjort på meg sist, men....

Det er vondt når man gjør det, og man har som regel minst menssmerter en tid etterpå.

Man tøyer livmormunnen for å se om det kan hjelpe på å sette igang en fødsel. Det er også en irritasjon av livmormunnen som kan gi rier. Men man er svært forsiktig med å gjøre dette, for det er en viss infekjsonsfare ved det samt at man kan ende opp med bare maserier. Men for andre igjen kan det være bra, som med meg sist. Da gikk jeg med maserier i uker og hadde både 1, 2, og 3 cm åpning uten at noe som helst skjedde....

Om det er vanlig kommer helt an på hva slags jordmor som følger deg opp. Som regel gjør jordmor dette, ikke legen. Og en del gjør det bare når de blir spurt. Det er altså ikke vanlig å gjøre det på alle gravide, det er en vurderingssak i hvert tilfelle, samt at det varierer fra jordmor til jordmor.

Nærmeste jeg kommer den strippedansen du beskriver, var at jeg etter gynekologisk us og vaginal ultralyd, måtte stå på gulvet med buksene nede å svaie ræven fra side til side foran gynekologen, hehehehehe.... følte meg lite smart... fant ut at å hoppe opp og ned var bedre (dette var for å finne ut om fostervannet var gått. )

ORIGINAL: *Carine*

Nei altså, de ber der komme inn på et rom med litt sexy musikk og en sånn strippestang... Så er det bare å strippe. Sier det hjelper på ¨å få fødselen i gang, særlig å henge i den stanga. Er ganske vanskelig med magen i veien, men slettes ikke umulig [;)][8D]

Hahahaha, jeg døøøøør

Vi får håpe du slipper.... er det vanlig å tøye? eller...

de stikker to fingre opp i musa, veldig langt inn... kjenner om mormunnen er moden - om de kan få inn en eller to fingre (eller fler) 1 finger = 1 cm åpning, så kan de tøye mormunnen til 2/3 cm for å få fortgang i sakene - noen ganger funker det andre ganger ikke

det er ubehagelig, noen synes det er veldig vondt - men verdt det siden det kan sette i gang ting :) utføres som regel ikke før på slutten da

noen jordmødre har ikke tro på det, mens andre har. da jeg bodde i oslo ville hun ikke gjøre det på meg... Men hun jeg går til nå tilbød seg... Jeg fikk helt grøsninger av det da hun foreslo det... men litt mer desperat nå [;)]

ORIGINAL: To blir tre

Hahahaha, jeg døøøøør

Hahahaha.... Carine:) Du får jammen meg sagt det:):)

Men uansett var det godt at du fikk et godt svar:) Jeg syns stripping er genialt og absolutt en grei måte til å finne utav hvordan det ligger an der nede:) Så jeg vurderer å spørre jordmoren min på mandag eller kanskje i slutten av uken:) Hihi... Jeg merker at jeg er mer pysete denne gangen enn sist gang:)

ORIGINAL: To blir tre

Hahahaha, jeg døøøøør

sniker litt[;)]
på meg gjorde jm det, da jeg var oppe på kk til skjekk for å finne ut hvor sterke rier jeg hadde med nr 2.
i det jeg satte beina ned på gulvet, kjente jeg ojj nå er det virkelig i gang.
hadde 2 cm opning når jeg kom opp, og ble sendt hjem igjen .
og jeg turte ikke si fra at jeg trodde at nå statra det og reiste hjem.
var hjemme i en time for så opp igjen og da var gutten født på ca 7 timer[:D][:D]
så her hjalp det, men kan ikke huske om det gjorde vondt[&:] 5,5 år siden[;)]

masse lykke til dere alle sammen og håper dere får drømme fødsler alle mann[:D][:D][:D][:D][:D]

Back
Topp