Jentene fra Bergen [emoji2]

Hei! Jeg er 29 år gammel, bor i Bergen og har prøvd på første i snart to år. Har fått time til forsamtale på Haukeland i januar, og er veldig spent! Får man vite når egguttak blir på denne samtalen?
Ser det er en stund siden sist aktivitet her. Hvordan har det gått med dere?
Vi er i neste siste pp før IVF. Kjenner litt på presset:wideyed: Men vi må jo bare prøve så godt vi kan, og håpe. Hvis ikke, føler jeg meg i det minste ganske mentalt forberedt på hva som ligger fremfor oss. Hvis det går an:p

Samtalen vi hadde på Haukeland var veldig grei. Profesjonelle og hyggelige folk! Følte oss godt ivaretatt. Fikk en ca planlagt uke for uttak, og må holde de oppdatert på hver TR fremover:) Masse lykke til på samtale i januar!
 
Hei, og velkommen! Så spennende med oppstart over nyttår! :)
Du får ikke vite nøyaktig tidspunkt for uttak, men du får vite når medisinoppstart blir, og så får du opplæring i sprøyter. Vi synest forsamtalen på Haukeland var fin - opplevde at vi fikk veldig god informasjon om det som skal skje. :)

Tusen takk for det, fint å høre! :happy:
Hvordan ligger dere an i løpet?
 
Vi er i neste siste pp før IVF. Kjenner litt på presset:wideyed: Men vi må jo bare prøve så godt vi kan, og håpe. Hvis ikke, føler jeg meg i det minste ganske mentalt forberedt på hva som ligger fremfor oss. Hvis det går an:p

Samtalen vi hadde på Haukeland var veldig grei. Profesjonelle og hyggelige folk! Følte oss godt ivaretatt. Fikk en ca planlagt uke for uttak, og må holde de oppdatert på hver TR fremover:) Masse lykke til på samtale i januar!

Tusen takk for det! Blir spennende å følge deg videre! :)
Skjønner hva du mener, så aldri for meg at det skulle gå så langt som dette, men veldig greit å forhåpentligvis få hjelp når det faktisk ikke er så lett som man skulle trodd.. Jeg kjenner veldig mye på at det skal bli godt å prøve noe nytt nå!
 
Tusen takk for det, fint å høre! :happy:
Hvordan ligger dere an i løpet?
Vi tok ut egg i starten av september, men fikk ikke sette inn pga stor fare for overstimulering. Fikk sette inn et halvgodt fryseegg i november, som ikke ble noe av. Nå venter vi på nytt fryseforsøk i midten/slutten av januar, avhengig av når mens kommer på nyåret. :)
 
Vi tok ut egg i starten av september, men fikk ikke sette inn pga stor fare for overstimulering. Fikk sette inn et halvgodt fryseegg i november, som ikke ble noe av. Nå venter vi på nytt fryseforsøk i midten/slutten av januar, avhengig av når mens kommer på nyåret. :)
Så dumt at det ikke gikk i november. Jeg har også fått beskjed om at det er ganske sannsynlig at jeg kommer til å bli overstimulert, så akkurat det gruer jeg meg litt til. Håper det klaffer for dere i januar, da:)
 
Hei, jenter. Noen som vet hvilken adresse man skal sende brev til når man skal sende inn samtykkeskjema ift FER på Haukeland? Sist fikk vi ferdigadressert konvolutt, men ikke denne gangen.
 
Hei, jenter. Noen som vet hvilken adresse man skal sende brev til når man skal sende inn samtykkeskjema ift FER på Haukeland? Sist fikk vi ferdigadressert konvolutt, men ikke denne gangen.

Haukeland
Universitetssjukehus
Kvinneklinikken
Seksj. for ass.befruktning
5021 Bergen

Det er det som står på konvolutten jeg skal sende inn nå hvertfall :)
 
Hei! Jeg er 29 år gammel, bor i Bergen og har prøvd på første i snart to år. Har fått time til forsamtale på Haukeland i januar, og er veldig spent! Får man vite når egguttak blir på denne samtalen?
Ser det er en stund siden sist aktivitet her. Hvordan har det gått med dere?

Her går det forsåvidt greit! Utredningen i nov gikk fint. Vi er godkjente for IVF og mannens svømmere er fine. Utredningen viste at jeg har for høye verdier av prolakin og har time til endokrinolog i morgen. For all del bring it on med flere ting som er feiler meg, jeg har alt erklært meg selv som B-vare:p
Fikk sendt avgårde søknaden til PGD-nemnda forrige uke da, så nå er det bare til å vente:)
 
Etter SA i uke 12, venter vi på nye resepter fra Hausken.
Kunne starte opp med nytt fryseforsøk i januar om jeg var klar for det. Så nå håper jeg på at siste egget i fryseren klamrer seg fast når vi kommer så langt at vi er klare igjen
 
Etter SA i uke 12, venter vi på nye resepter fra Hausken.
Kunne starte opp med nytt fryseforsøk i januar om jeg var klar for det. Så nå håper jeg på at siste egget i fryseren klamrer seg fast når vi kommer så langt at vi er klare igjen
Så trist at du mistet :( Håper det går bra med dere:Heartred
Blir det innsett av frys i januar?
Har selv innsett av siste egget i januar.. skummelt at det er det aller siste egget!:nailbiting:
 
Så trist at du mistet :( Håper det går bra med dere:Heartred
Blir det innsett av frys i januar?
Har selv innsett av siste egget i januar.. skummelt at det er det aller siste egget!:nailbiting:

Tusen takk, er fortsatt sykemeldt, men dagene går fremover og mini på snart 17 måneder er et lyspunkt.

Blir innsett i januar eller februar rekner jeg med. Skummelt med siste egget ja, men har blitt gravid med de tre første eggene fra samme forsøk så satser på siste også holder mål (må bare bli værende på innsiden lengre enn første og tredje egget)
 
Tusen takk, er fortsatt sykemeldt, men dagene går fremover og mini på snart 17 måneder er et lyspunkt.

Blir innsett i januar eller februar rekner jeg med. Skummelt med siste egget ja, men har blitt gravid med de tre første eggene fra samme forsøk så satser på siste også holder mål (må bare bli værende på innsiden lengre enn første og tredje egget)
Godt å ha mini å fokusere på oppi alt :)
Oj! Da er nok sjansen stor for at du blir gravid med det siste egget også! :) Håper det sitter til mål!

Jeg har motsatt opplevelse, tre negative innsett nå i høst fra samme uttak lille på 11 mnd ble til av.. så veldig usikker på om det er håp eller ikke. 1 av 6 ble til baby, resten gav ikke noe resultat.
 
God jul, Bergensjenter!
Noen andre som fikk telefon fra Haukeland tett før jul ang forsøk i årsskiftet?
Jeg har vanligvis syklus på 35 dager eller lenger, og venter mens tidligst 2. januar. Fulgte derfor ikke så veldig med når sykepleieren fortalte om romjula. Hun nevnte 27. desember, og sa at man ikke kunne begynne med medisin om man fikk mens før denne dato. Men, fikk ikke med meg om man kan evt kan begynne PÅ 27. desember. Noen som fikk samme telefon og som kan oppklare?
Jeg sitter med sterke mensmurringer i dag, og ble plutselig bekymret for at syklusen plutselig er kortere enn vanlig (29 dager i dag). Viss mens kommer i dag, er det jo helt idiotisk av meg å ikke følge skikkelig med på telefonen fra sykehuset...
 
Hei :happy: så hyggelig med en egen tråd for oss fra Bergen. Siden jeg har flere venner her inne ønsker jeg å si minst mulig om meg selv akkurat nå. Vil ikke at de skal vite at vi skal prøve på en lillebror/søster.:rolleyes:

Vi har ingen egg på frys fra forrige runde, så her må vi starte helt på nytt.

Hvordan er ventetiden på Haukeland nå? :nailbiting:
Vi planlegger å forhåpentligvis starte til høsten en gang.
 
Hei :happy: så hyggelig med en egen tråd for oss fra Bergen. Siden jeg har flere venner her inne ønsker jeg å si minst mulig om meg selv akkurat nå. Vil ikke at de skal vite at vi skal prøve på en lillebror/søster.:rolleyes:

Vi har ingen egg på frys fra forrige runde, så her må vi starte helt på nytt.

Hvordan er ventetiden på Haukeland nå? :nailbiting:
Vi planlegger å forhåpentligvis starte til høsten en gang.
Vi fikk henvisning i august til forsamtale, fikk fremskyndet forsamtalen til november, og skal starte opp i februar:) Grugleder oss! Skal bli godt å å få svar på mailen når de er ferdig med juleferien. #utålmodig
 
Krysser fingrene for dere som skal prøve i 2019 og håper det blir mange og flere 2019 babyer ❤️
 
Vi fikk henvisning i august til forsamtale, fikk fremskyndet forsamtalen til november, og skal starte opp i februar:) Grugleder oss! Skal bli godt å å få svar på mailen når de er ferdig med juleferien. #utålmodig
Oj straks oppstart på dere nå da! Håper det klaffer på første forsøk for dere:D
 
Oj straks oppstart på dere nå da! Håper det klaffer på første forsøk for dere:D
Ja, trodde vi i alle fall:rolleyes: Fikk svar at vi måtte utsette det til mars pga bruk av Letrozol.:banghead: Så da er det hele 2 pp'er til. Bare å smøre seg godt inn med tålmodighet...
 
Back
Topp