Jentenavn!

Sophie12345

Flørter med forumet
Hei:Heartred

Jeg trenger mer inspirasjon til navn. Jeg og mannen var først veldig sikre på at vi ville ha Ella, men så har vi funnet ut at det har blitt et veldig populært navn de siste årene… Andre navn vi synes er fine er:
Agnes
Lovise/Louise
Alma
Ellie
Mille
Adele.
Har dere noen jentenavn på listen? Trenger inspirasjon.:angelic:

Adelina
Alma
Mathea
Andrea
Maja
Emilie
Sophia
Mie
Louise / Lovise
Tuva
Selma
Hanna
Celine
Thale

Det var min liste, mye navn som sluttet på A. Jeg har også Ella på lista :shy:

Vi har ei jente som heter Guro, venter gutt denne gangen, men på listen vi hadde over potensielle jentenavn var:
Oda
Solfrid
Frida
Hedda
Gro
Tuva
Kaja
Sara

Hei:Heartred

Jeg trenger mer inspirasjon til navn. Jeg og mannen var først veldig sikre på at vi ville ha Ella, men så har vi funnet ut at det har blitt et veldig populært navn de siste årene… Andre navn vi synes er fine er:
Agnes
Lovise/Louise
Alma
Ellie
Mille
Adele.
Har dere noen jentenavn på listen? Trenger inspirasjon.:angelic:
Her er min liste fra sist, skal ha gutt nå.

Alea, Alette, Alila, Aline, Amalie, Amina, Ane, Anneli, Aria/Arja, Asta, Athina/e, Avida, Ave, Avelin(e), Avelone, Birgitte, Ellevine, Emeline, Emmi, Emeli, Emmeline, Emmi-line, Enea, Guro, Hedda, Helle, Hera, Ingelin/Ingerlin, Ingelinn, Ingerlill, Ingerine, Ingela, Irmelin, Iverine, Janelise, Kara, Lill, Lilla, Lilli, Lilliane, Lovinda, Lovise/Louise, Mie, Olea, Oline, Saga, Sanne, Seline, Selja, Semine, Simeline, Synne, Synnøve, Tamina, Thale, Tia, Timea, Ylva, Yrja, Åselin

Takk for mange fine innspill :Heartred Jeg har et spørsmål til dere som har født tidligere: Bestemte dere navnet før fødsel? Eller følte dere at det var lettere å bestemme seg når babyen hadde kom ut?

Takk for mange fine innspill :Heartred Jeg har et spørsmål til dere som har født tidligere: Bestemte dere navnet før fødsel? Eller følte dere at det var lettere å bestemme seg når babyen hadde kom ut?
Vi visste hva datteren vår skulle hete, for vi har alltid likt det navnet, lenge før vi tenkte vi skulle ha barn sammen. Men da hun kom syntes vi det var rart å skulle kalle henne noe offisielt, fordi «alle har jo et navn» fra før liksom :hilarious: Hvem er vi til å skulle bestemme hva denne ungen skal hete? Hu var rimelig stor av str og hadde mye hevelse i ansiktet i starten, så hu gikk under kallenavnet «blubba» i tre mnd før vi begynte å kalle henne for navnet vi hadde bestemt. Når det er sagt, gikk det vel ikke mer enn en uke før vi registrerte navnet i Folkeregisteret, fordi vi måtte søke barnehageplass rett etter fødselen pga. frister.

Med nr. 2 var det bestemt på forhånd og det gikk fint å kalle han det fra start, mens nr. 3 nå er vi ikke helt enige om. Vi har to navn vi begge liker kjempegodt, men hver av oss liker det ene bedre enn det andre. Kombinasjonen av begge navnene er heller ikke så dum, så denne gangen er det ikke bestemt, og vi venter til ungen er ute med å teste litt ut hva vi synes.

Men ingen unger «ligner» på noen konkrete navn syns jeg. Dessuten kjenner vi ikke igjen våre egne barn på trekkene, fra de første 5-6 ukene. Først _da_ fikk de trekkene som vi kan finne igjen i dag 2-3 år senere.

Bestemte oss for navn før fødsel, ombestemte oss noen uker før fødsel og det ble navnet vi valgte.

Har aldri vært 100% før vi har sett babyen.

Med første var det såååå rart da vi bestemte oss etter en uke og plutselig skulle bruke navnet. Men gikk seg jo fort til. Husker ikke hva vi kalte henne før vi begynte å bruke navn.

Nr 3 var den eneste som hadde navn før vi reiste hjem fra sykehuset.

gravid med jente nr 3 og alle jentene har hatt navn fødsel. Veldig sikker på at vi ikke kommer til å ombestemme oss nå da vi begge kjenner oss forelsket i navnet. Men med gutten min så var vi ikke enige før han ble født.
Angret på navnet med førstemann den første tiden da vi følte at hun ikke kledde navnet, men hun var oppkalt etter noen så vi beholdte det og hun har vokst inn i navnet sitt

Alle mine har hatt navn lenge før de ble født :p tvillingene var også bestemt ut fra hvem som lå an til å bli født først, og ikke hvilket navn som passet best til hvem av dem :hilarious:

Back
Topp