Jentenavn

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Jentenavn var vanskelig sist og er enda vanskligere nå.

Trenger hjelp til forslag:

Navn vi elsker men som er utelukket pga nær familie heter det.

-Emilie
-Ida
-Mira
-Mia
-lilly
-maja
-mina
-Ella
-Anna

Så generelt liker vi litt korte navn, men ønsker ikke at de skal bli for spesielle.
 
Leah
Sofia
Emma
 
Alma
Milla
Frida
Sofie
Vilde
Vilja
Hedda
Tora
Selma
Live
 
Emilia (kanskje for likt Emilie?)
Amelia
Olivia
Ada
Alma
 
Ine
Eli
Eden
Eva
Ellen
Mari
Anne
Stine
Thea
Ellie
Ellinor
(Ble mange på E her, hehe)
Lill
Tomine
Thea er aktuell:) takk

Resten er dessverre ikke aktuelle fordi nesten alle de andre på listen har vi relativ nær familie som heter det ( vi har mange tanter og søskenbarn med de navnene :smiley-ashamed004 )

Vi prøver å unngå navn som den nærmeste familien har, så det utelukker jo foreldre,søsken,tanter, søskenbarn og de vi selv er tante/ onkel til. Å vi har stor familie hvor 80% er jenter:eek:

Så tydeligvis produserer vi mange jenter her.
 
Emilia (kanskje for likt Emilie?)
Amelia
Olivia
Ada
Alma
Takk:Heartbigred


Emilia blir nok for likt Emilie og Ada blir for likt Ida, og de er kjernefamilie så vi ønsker ikke navn som blir alt for like der.

Olivia har jeg alltid likt da, men vært litt usikker på den, barnebarnet til stefaren min heter det, så selv om ikke de er når familie/ bor langt borte så føler jeg likevel at den er vanskelig å putte på lista, må gruble litt på den tenker jeg.

Samme med Alma egentlig, det kunne vi jo valgt, kan ikke henge oss for mye opp i at andre heter det, men vi har 3 vennepar med døtre som heter det så føler det er temmelig overkill med en Alma nr 4 i kretsen:hilarious:

Fader altså det skal jammen ikke være lett dette med navn:smiley-ashamed004:rolleyes:
 
Takk:Heartbigred


Emilia blir nok for likt Emilie og Ada blir for likt Ida, og de er kjernefamilie så vi ønsker ikke navn som blir alt for like der.

Olivia har jeg alltid likt da, men vært litt usikker på den, barnebarnet til stefaren min heter det, så selv om ikke de er når familie/ bor langt borte så føler jeg likevel at den er vanskelig å putte på lista, må gruble litt på den tenker jeg.

Samme med Alma egentlig, det kunne vi jo valgt, kan ikke henge oss for mye opp i at andre heter det, men vi har 3 vennepar med døtre som heter det så føler det er temmelig overkill med en Alma nr 4 i kretsen:hilarious:

Fader altså det skal jammen ikke være lett dette med navn:smiley-ashamed004:rolleyes:
Ikke lett å finne navn som man både skal like og ikke være «tatt» av andre :p fine navn i omgangskretsen din da ;)

Kan komme med forslag om Elsa, Mathea, Louisa
 
Julie kanskje? :hilarious:

Utover det synes jeg at disse er fine;
- Viktoria/Victoria
- Cecilie eller Cecilia
- Iris
- Iva (kanskje litt spesielt, men synes det er veldig fint og ikke for rart/spesielt)
 
Back
Topp