Jentenavn

lyse gul

Glad i forumet
Her kommer familiens første jente og alle navnene jeg har spart i alle år kjennes ikke så riktig ut allikevel. Så jeg trenger hjelp til navn.
Har du noen fine navn på lur du vil dele? :joyful: :Heartpink
 
Jeg syns Ellinor er så fint! Men det vil ikke mannen ha, så da kan noen andre få det.

Vil du dele den listen med navn som ikke føles så riktige likevel?
 
Jentenavn jeg synes er fine, men som jeg ikke kan bruke fordi de ligner for mye på minstejenta sitt:

Adea
Alea
Anea/Annea
Elea
Enea
Enia
Milea
Melea
Minea
Inea
Ivea
Ilea
Tinea
Timea
 
Jentenavn jeg synes er fine, men som jeg ikke kan bruke fordi de ligner for mye på minstejenta sitt:

Adea
Alea
Anea/Annea
Elea
Enea
Enia
Milea
Melea
Minea
Inea
Ivea
Ilea
Tinea
Timea
Alt på rim, jo! Nei, sånne ea-navn blir for moderne for oss :hilarious:
 
Jentenavn jeg synes er fine, men som jeg ikke kan bruke fordi de ligner for mye på minstejenta sitt:

Adea
Alea
Anea/Annea
Elea
Enea
Enia
Milea
Melea
Minea
Inea
Ivea
Ilea
Tinea
Timea
Og dattera heter Linnea? :p

Synes navn er så vanskelig, uansett kjønn, for flere av de jeg liker er sånne navn på navnetoppen, og jeg vil ikke at ungen min skal hete det samme som 5 andre i klassen :shy:
 
Synes disse er fine :love017
Ingeborg
Selma
Malin
Henriette
Ingrid
Norah
Jenny
 
L
Og dattera heter Linnea? :p

Synes navn er så vanskelig, uansett kjønn, for flere av de jeg liker er sånne navn på navnetoppen, og jeg vil ikke at ungen min skal hete det samme som 5 andre i klassen :shy:
Haha nei :joyful: Navnet er på 3 bokstaver. Har ikke lyst til å røpe navnet sånn at det ligger ute, da kjentsfolk kan koble hvem jeg er. Navnet er ikke så vanlig :shy: Navn er vanskelig! Men jeg synes guttenavn er vanskeligere enn jentenavn.
 
L

Haha nei :joyful: Navnet er på 3 bokstaver. Har ikke lyst til å røpe navnet sånn at det ligger ute, da kjentsfolk kan koble hvem jeg er. Navnet er ikke så vanlig :shy: Navn er vanskelig! Men jeg synes guttenavn er vanskeligere enn jentenavn.
Haha ok, skjønner. Linnea hadde passet godt inn i lista di da :hilarious:
 
Haha ok, skjønner. Linnea hadde passet godt inn i lista di da :hilarious:
Lea, Tea, Neah, Nea.

Mine to har sjeldne navn, gutt og jente. Får nok jente nå, og det er lettest mtp navn, men sannelig er det vanskelig lell! Vil at det skal være like sjeldent. Liker så godt et navn som ikke er såå sjeldent som jeg ønsker, men heller ikke på noen navnetopp. Og så liker jeg ett som er veldig sjelden, men har blitt så usikker på om det er riktig likevel...

Tror vi må vente til hun kommer jeg, som med jenta (barn nr to). Hun fikk ikke navn før et par måneder etter fødsel.
 
Dere som er redd for at mange skal hete det samme: kan trøste dere med at mitt navn var på nr. 1 på topplista både året jeg ble født, året før og året etter. Har aldri gått i klasse/barnehage med noen med samme navn. Atle derimot, som ikke var på topp 20 engang, hadde vi 3 av i klassen :hilarious: Så jeg ville ikke lagt sååå mye i det. Man kan være uheldig eller heldig, uavhengig av hvor på lista navnet er.
 
Dere som er redd for at mange skal hete det samme: kan trøste dere med at mitt navn var på nr. 1 på topplista både året jeg ble født, året før og året etter. Har aldri gått i klasse/barnehage med noen med samme navn. Atle derimot, som ikke var på topp 20 engang, hadde vi 3 av i klassen :hilarious: Så jeg ville ikke lagt sååå mye i det. Man kan være uheldig eller heldig, uavhengig av hvor på lista navnet er.
Helt enig i det her:happy:
Også tror jeg man må tenke litt på hvor man bor når det gjelder navn på navnetoppen. Jeg bor på bygda og her heter "alle" Jon, men det er kanskje ikke det mest brukte navnet i byene. Navnet på jenta vår har vært på topp 10 i noen år nå men når vi annonserte navnet så var det nesten ingen som hadde hørt navnet før siden det ikke brukes her på landet :smiley-ashamed004
 
Høres rart ut. Har et veldig sjeldent navn mitt fødselsår, ser ut som bare jeg fikk det navnet det året, og ingen året før, og ingen året etter. Nå, derimot, er navnet mitt på navnetoppen, og det syns jeg bare er koselig. Veldig stolt av at foreldrene mine klarte å gi meg et så sjeldent og fint navn. Alle i klassen min het forresten Gunn, Hege, Jeanette, Helen, osv. Åttitallet, dette. Opptil tre med samme navn, ble Hege A og Hege B og Hege L etter etternavn.

Nå er det vel bare å bytte ut alle Hegene med Linnea og Leah og Emma, så har du fire til i klassen som heter det samme. Større klasser nå, vet dere Vi var 16 i førsteklasse i 1988, nå er dem 30.
 
Vår jente heter Frida Eline Syns d e veldig fint da

Nå ser det ut som at vi får gutt og jeg er nærmest blank på navn. Men hadde det blitt jente ville disse stått på lista :
Kaja
Freja
Sara
Mina
Elise
 
Back
Topp