Jentenavn

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hello! Sliter enormt med navn til lille jenta som skal komme nå i mai! Vi forsøker å lage liste, men har liksom ikke landet på et vi bare tenker JA på.. Ønsker ikke noe superspesielt navn, men samtidig ikke noe ALLE andre har fra øverst på topplista. Helst ikke så alt for langt heller ..Til nå har vi:
  • Mathea
  • Aleksandra
  • Emeli
  • Emelia
  • Louise
  • Oline
  • Maria
  • Seline
Dersom noen andre har fine jentenavn de liker og ønsker å dele, er jeg svært takknemlig!! Eventuelt si hvilket av navnene over dere liker best :Heartpink:Heartpink

Veldig fine navn! Her blir det Oline :Heartpink

Andre navn vi også hadde på lista:
Amelia
Maja
Otilie
Ada
Emilia
Sofie

Likte Oline og Maria best :)

Noen navn som var på vår liste, men som vi trolig ikke kommer til å bruke:

Sunniva
Josephine
Amelia
Hanna
Savannah
Saga

Av de likte jeg best Oline! :)

Navn som jeg synes er fine (men som mannen nekter):
Olivia
Selma
Cornelia

Jeg synes Mathea er veldig fint :)
Sliter med jentenavn her og!
Hadde egentlig to kriterier (starte på S, og ha dobbel konsonant i seg,) men skjønner at det blir vanskelig når vi faktisk er to som bør være enig:joyful:
Mannen min sier vi må se henne først.. at navnet vil dukke opp da:Heartpink

Av de likte jeg best Oline! :)

Navn som jeg synes er fine (men som mannen nekter):
Olivia
Selma
Cornelia

Ja det blir fort litt vanskeligere når mannen er uenig! Jeg har mange flere navn enn han på listen, men som han sier nei til. Det er da også andre veien med noen navn han har da:rolleyes:

Ja det blir fort litt vanskeligere når mannen er uenig! Jeg har mange flere navn enn han på listen, men som han sier nei til. Det er da også andre veien med noen navn han har da:rolleyes:

Ja! Men vi tror vi har landet nå da... vi har ikke snakket om det på lenge men var sånn omtrent enig da;) gjenstår bare å se om hun passer navnet sitt ;)

Har mennene deres egne lister...?:joyful: Det har ikke min, haha..
Nææææh... har vært for opptatt av å si nei til mine forslag, til å skrive noe selv sikkert?? ;)

Godt å høre at det er flere menn som ikke deler entusiasmen vi damer ofte har :hilarious:

hehe... han har veldig mange meninger om navn altså, men lite ideer å komme med selv... var riktignok han som kom med ideen til navn på nr 2 ;) Men også den gangen så slet vi med å finne fine jentenavn, så da var hans ide faktisk det eneste vi begge likte... så denne gangen ble det jo bare enda vanskeligere ;)

Har mennene deres egne lister...?:joyful: Det har ikke min, haha..

Hehe ja jeg har mast og tvunget det på han. Bruker appen "våre babynavn", så kunne vi se om vi fikk noen navn til felles. Den var egentlig ganske grei å bruke! Meen så ubesluttsom som jeg er så er det fortsatt like vanskelig å finne ut av det..

Last edited:
Hello! Sliter enormt med navn til lille jenta som skal komme nå i mai! Vi forsøker å lage liste, men har liksom ikke landet på et vi bare tenker JA på.. Ønsker ikke noe superspesielt navn, men samtidig ikke noe ALLE andre har fra øverst på topplista. Helst ikke så alt for langt heller ..Til nå har vi:
  • Mathea
  • Aleksandra
  • Emeli
  • Emelia
  • Louise
  • Oline
  • Maria
  • Seline
Dersom noen andre har fine jentenavn de liker og ønsker å dele, er jeg svært takknemlig!! Eventuelt si hvilket av navnene over dere liker best :Heartpink:Heartpink
En litt morsom ting med den lista der er at alle navna utenom ett er uaktuelle for oss fordi de likner for mye på et navn vi allerede har i familien. Fine navn:-)

Her er lista over navn jeg kunne tenkt meg(i tilfeldig rekkefølge), men som det ikke ble:happy: Det er så mange fine, men vanskelig å velge.

Elise
Kornelia
Emilie
Julie
Martine
Natalie
Nora
Tiril
Synne
Ylva
Andrea
Tuva