Jentenavn

Babystar

Glad i forumet
Siden det alt var en på guttenavn, så fikk jeg veldig lyst på en tråd med jentenavn også [emoji85]
Jeg vet at vi kommer til å slite ekstremt med å finne navn vi begge er enig i. Spesielt siden han også er litt på den at han vil det skal være familierelatert også [emoji27]
Guttenavn hadde vi klart å blitt enig om, men så viste det seg at det var ei lita prinsesse inni magen [emoji7]

Så noen som har noen gode forslag til jentenavn?

Hennie <3 Det er min favoritt, men så er det så veldig populært akkurat der vi bor, så vi har bestemt oss for et annet.

Åh, det er flere.

Jeg har også Hennie på listen min forresten, ikke like vanlig her.

Ellers liker jeg blant annet:
Helle
Signe
Josefine
Ellie
Hedvig
Cornelia
Olivia
Ingvild
Kajsa
Iben
Villemo
Filippa
Eva
Erle
Alva
Rinde
Vendel (uten a ja)

Lillemor skal hete sabrina.

Men thalia, isabella, alexandra, gabrielle, emma, dina, leah, leonora, leandra, diana, elisabeth

For meg er listen med pene jentenavn nesten uendelig.

Jeg liker gamle navn som:

Elise
Nilla
Alma
Alvhild
Aslaug
Anna
Elinor
Frida
Gerd
Gerda
Victoria
Elisabeth
Martha
Kathrine
Jenny
Nelly
Konstanse
Kristina
Ingrid
Ragna

For å nevne noen....

Jenta vår heter Mone [emoji173]

Andre fine navn;
Mie
Oda
Iben

Jeg liker gamle navn som:

Elise
Nilla
Alma
Alvhild
Aslaug
Anna
Elinor
Frida
Gerd
Gerda
Victoria
Elisabeth
Martha
Kathrine
Jenny
Nelly
Konstanse
Kristina
Ingrid
Ragna

For å nevne noen....

Onklene mine kalte meg Alma gjennom hele graviditeten og fram til foreldrene mine gav meg navn [emoji85]

Skal selv ha gutt, men hadde det blitt jente så liker jeg godt:

- Aurora
- Tale
- Anna
- Vilde
- Frøya
- Ane

Vi har en Miriam fra før, som jeg synes er en fantastisk fint navn <3
Har en gutt i mellom, og nå er det ei lita jente som ligger i magen. Vi ønsker navn som ikke alle andre har, men som ikke er så spesielt at folk må kikke to ganger for så sjekke om de sa navnet sitt riktig. Dessuten vil vi at navnet skal kunne brukes internasjonalt, og da de to andre har fått navn som i tillegg er bibelske ønsker vi det også denne gangen. Mange gode navneforslag her da =)

Vi har en Miriam fra før, som jeg synes er en fantastisk fint navn <3
Har en gutt i mellom, og nå er det ei lita jente som ligger i magen. Vi ønsker navn som ikke alle andre har, men som ikke er så spesielt at folk må kikke to ganger for så sjekke om de sa navnet sitt riktig. Dessuten vil vi at navnet skal kunne brukes internasjonalt, og da de to andre har fått navn som i tillegg er bibelske ønsker vi det også denne gangen. Mange gode navneforslag her da =)
Hva med Magdalena. Det er både bibelsk og internasjonalt

Frøkna på 4,5 år heter Julie Marie etter min oldemor, og frøkna i magen skal hete Anna Elida etter to av oldemødrene til barnefar [emoji5] Vi har egentlig aldri hatt noen liste over navn [emoji5]

- Aila Aurora
- Aurelia
- Cassandra
- Hedda
- Ingelin
- Lea Marie
- Lea Melina
- Lilja
- Lilly Mari
- Lykke
- Melina
- Natalie

Aner ikke hva jeg vil jenta skal hete. Samboer likte Cassandra virket det som.
Føler litt at jeg vil ha Fornavn og mellomnavn :p Men aner ikke egentlig, ingenting som føles heeeeelt rett x)

Ser ut som lille prinsessa vår skal hete Cassandra,men ikke helt bestemt enda.

Back
Topp