Jentenavn..

Lillespire i magen<3

Flørter med forumet
Da vi venter en liten prinsesse, trenger hun jo selvfølgelig et navn :-) Høres ut som at det blir ei Athele Oline, men hva syntes dere damer om selve navnet Athele? Rart? Stygt?

Samboeren har falt pladask for det, jeg begynner å like det også, men er jo iiingen som heter det her i Norge ihvertfall..
Huff, ufattelig vanskelig å skulle bestemme seg for navn.. :-/

Syns Athele var kjempevakkert!:) Selv om hjernen min leser Adele (jobbet på SFO tidligere hvor en jente het det).. men bortsett fra det - nydelig!:) Lykke til med navnevalg!:) Er all in for uvanlige navn, og her blir det nok Nova til jente den dagen vi får det til å klaffe og om det blir jente såklart:)

Athele er fint men syntes det blir litt tungt hvis hun i tillegg skal hete Oline

Jeg synes navnet er kjempefint :D

Selv har jeg et uvanlig navn og hatet det da jeg var lita. Følte jeg skilte meg sånn ut og det ble alltid skrevet feil.
Når har vel tiden forandret seg og det er mer vanlig med uvanlige navn :)

Min far elsket navnet Veronica, men en viss eldre slektning syntes navnet var forferdelig, og vrengte og vridde på navnet slik at det ble stygt. Da søsteren min ble født ble derfor ikke navnet brukt...
9 år senere kom jeg til verden og pappa fikk endelig bruke navnet han elsket. Navnet var da blitt litt mer vanlig og dermed mer akseptert.
Jeg er gla i navnet mitt, spesielt fordi pappa elsket det så høyt og at det betydde så mye for han å kunne gi det til en av hans døtre.

Det jeg prøver å si er at det ikke betyr noe hva andre mener om faren elsker navnet og du også kan like det! Om dere føler for navnet så vil det også smitte over på den lille :)
Stå på - misunner at dere har navn nesten klart allerede!

Athele er fint men syntes det blir litt tungt hvis hun i tillegg skal hete Oline
Oline er etter min avdøde bestemor, som jeg har ønsket å bruke siden jeg var 11 år gammel, så har liksom lyst at det skal være med. Var litt usikker selv på de to ilag, men vi får se.. Hun blir jo ikke å bruke Oline så mye, da det bare skal være et mellomnavn :-)

Oline er etter min avdøde bestemor, som jeg har ønsket å bruke siden jeg var 11 år gammel, så har liksom lyst at det skal være med. Var litt usikker selv på de to ilag, men vi får se.. Hun blir jo ikke å bruke Oline så mye, da det bare skal være et mellomnavn :)
Oki men syntes motsatt rekkefølge hadde vært fint da :) Oline Athele

Syntes det var kjempe fint jeg :) Her har vi også dobbelt navn, men blir ikke og bruke det siste navnet. Men vi syntes det var fint så da blir det med ihvertfall :)

Da vi venter en liten prinsesse, trenger hun jo selvfølgelig et navn :) Høres ut som at det blir ei Athele Oline, men hva syntes dere damer om selve navnet Athele? Rart? Stygt?

Samboeren har falt pladask for det, jeg begynner å like det også, men er jo iiingen som heter det her i Norge ihvertfall..
Huff, ufattelig vanskelig å skulle bestemme seg for navn.. :-/

Spesielt navn som man må bli vandt til, men jeg synes det er fint med navn som ikke alle har :happy: Vi vet ikke kjønn, men om vi får jente så blir det en liten Oline. Navnet er bare helt herlig!

Datteren vår skal hete Josefine :-) det likte ikke svigermor,men det driter jeg i!
Hun venner seg vel til det :P Sa hun at hun ikke likte det? Vi har en datter som heter Sofia og der var diskusjonen hvor trykket skulle ligge. Det måtte vi bli enige om i følge min mor. Herregud, tenkte jeg! Mamma sier nok Såfia mer enn Sofia, men jeg kan leve med det :P Min mor sier rett ut hva hun mener, og kunne flere ganger holdt ting inni seg syns jeg. Men velger vi et navn hun syns er stygt, rart, spesielt el hva det måtte være så får hun nok sagt det på et vis

Hun venner seg vel til det :p Sa hun at hun ikke likte det? Vi har en datter som heter Sofia og der var diskusjonen hvor trykket skulle ligge. Det måtte vi bli enige om i følge min mor. Herregud, tenkte jeg! Mamma sier nok Såfia mer enn Sofia, men jeg kan leve med det :p Min mor sier rett ut hva hun mener, og kunne flere ganger holdt ting inni seg syns jeg. Men velger vi et navn hun syns er stygt, rart, spesielt el hva det måtte være så får hun nok sagt det på et vis

Hun mente det var gammeldags. Og at hun hadde kjent en dårlig likt dame som het det. Hva så liksom. Vi er enige i navnet alle tre (datteren min,mannen og jeg) og ja,hun blir nok vant til det (det må hun bare) :-)

Hun mente det var gammeldags. Og at hun hadde kjent en dårlig likt dame som het det. Hva så liksom. Vi er enige i navnet alle tre (datteren min,mannen og jeg) og ja,hun blir nok vant til det (det må hun bare) :-)
Jaja... Hun får nå bare venne seg til det :P Så får hun etterhvert positive assosiasjoner til navnet istede :)

Sniker fra mars. Vi venter en liten jente, og vi blir ikke enige om navn:p står mellom Aida, Noomi og Lilly. Hva syns dere om navnene?

Back
Topp