Jentenavn

Vidorra

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Hva syns dere om jentenavnet Siia? Liker det litt, men oppfatter dere det som "sida" (som i siden)? Eller faller det dere naturlig å uttale det med kun trykk på i-en?

Ukjent navn for min del så hadde ikke oppfattet jeg ikke skulle bruke aeen

Jeg leste det med trykk på i'en :) aldri hørt det før, men jeg synes det er kult når foreldrene velger noe annerledes. Vi skal velge noe utenfor navnelistene vi også

Har ikke hørt det før, men leste det med trykk på ii ja... Klarer ikke helt å bestemme meg for om e liker det eller ikke, men prøver å finne navn selv som ikke ligger på navne toppene ;)

Jeg leste det med trykk på i-en. Er ikke det naturlig da det er to stykker?
Litt for spesielt etter min smak.

For spesielt for meg.

Uttaler d som musikeren sitt navn. Så da høres d ikke ut som jeg sier sida, men Siia, trykk på første i

Skal det vere siiia, eller si ia?
Slike navn som folk blir usikre på korleis dei skal uttale syns ikkje eg virkar så kjekt for barnet å ha. Kjedeleg å alltid måtte rette på folk eller hjelpe dei med uttalen:)
Men eg syns det var fint, og det er jo foreldrene som skal like det:)

Naturlig med trykk på i ja :) Kjenner ei indisk jente som heter det, skrives med en i.

Med tryk på ii, som i Sia, artisten, synes jeg det er kjempefint =) Men kan nok komme til å måtte forklare det til de fleste fremmede. .Det må vi, som har ei jente som heter Luna, til og med så.. :-P

Sia? Eller Si ia? Det første var fint, det andre ikke så fint. Men det jeg merker meg er at foreldre til barn med spesielle navn ofte blir irritert når barna blir ropt opp typ på første skoledag, opprop på ulike aktiviteter osv. Syns ikke det er så rart jeg at det blir sånn... Så velger man navn omtrent aldri noen har hørt før og som kan uttales på ulike måter så får man tåle at andre ikke alltid uttaler navnet riktig..

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp