Jentenavn, trenger inspirasjon

frk-Kakemonster

Betatt av forumet
Me har en jenta fra før som har et lite brukt navn, kun 94 stk i hele Norge. Navnet er internasjonalt, noe som gjør at de kan uttales likt og lett lest både på norsk og spansk som er mine to språk. Me leita langt og lenge etter det perfekte navnet sist. No er vi så heldig og venter en lillesøster. Jeg er straks 24 uker på vei og vi har INGEN aning om hva vi kan kalle henne. Vi har vært innom noen navn som Malena og Emelia, men han lika mest det ene og jeg mest de andre. Med første, så falt navnet oss begge i smak og begge var enig om at dette var det rette navnet ...
Noen navn som forslag? Gjerne litt lite brukt navn, liker Sofia og Emma men vil ikke ha topp 100 navn. Har et lite brukt navn selv så henger gjerne sammen med det.

Sliter like mye selv her og o_O Så ikke så mye hjelp å få av meg, men henger meg på og håper noen gode forslag dukker opp.

Nå vet jeg ikke hvordan Osmine lyder på spansk, men dette er et av de navnene jeg hadde valgt hvis vi hadde fått jente... Jeg er også tilhenger av sjeldne navn, i tillegg til at de gjerne kan ha norrøn opprinnelse og kunne uttales pent på engelsk :-) her er andre forslag i den kategorien: Alsine, Dude, Edvina, Elvine, Elvida, Elvira,Ildri. Idrid, Iverine, Odette, Odine, Semine, Sol, Sølvi, Thora/tora

Nå vet jeg ikke hvordan Osmine lyder på spansk, men dette er et av de navnene jeg hadde valgt hvis vi hadde fått jente... Jeg er også tilhenger av sjeldne navn, i tillegg til at de gjerne kan ha norrøn opprinnelse og kunne uttales pent på engelsk :-) her er andre forslag i den kategorien: Alsine, Dude, Edvina, Elvine, Elvida, Elvira,Ildri. Idrid, Iverine, Odette, Odine, Semine, Sol, Sølvi, Thora/tora

Elvida hadde vi på listen med første faktisk! Det hadde jeg glemt, kanskje skal lufte navnet for gubben denne gangen og :) ildri tror jeg fungere også på spansk.. Hmmm ... Takk for mange fine tips!

Så mange fine navn! Har du tips til guttenavn og? Hehe.

Fant noen andre forslag på et annet forum men spansk-norske forslag, vet ikke hvor sjeldne/populære de er, men her er en liten liste: Adriana, Juliane, Magdalena, Luna, Lisette, Andrea, Marisol, Ana. Mariane Carmen, Veronica, Nuria, Eva, Carmenza, Elena, Aivy, Simonetta, Gabriella.

Jeg fant en liste med navn på nett, der man kunne søke etter navn utifra hvor mange eller få som het det. Hvis jeg finner igjen siden på PC senere kan jeg legge inn linken her!

Vi vil også gjerne ha litt sjeldne navn, og fant to som hadde færre enn 80 i både Norge og Danmark (samboer er dansk). Det var litt stas :) men vi vet ikke om vi bruker de enda, jeg må se henne først :p

Fant noen andre forslag på et annet forum men spansk-norske forslag, vet ikke hvor sjeldne/populære de er, men her er en liten liste: Adriana, Juliane, Magdalena, Luna, Lisette, Andrea, Marisol, Ana. Mariane Carmen, Veronica, Nuria, Eva, Carmenza, Elena, Aivy, Simonetta, Gabriella.
Du er god på å finne navn du! Takker :) :) Luna og Elena er jo veldig fint!

Jeg fant en liste med navn på nett, der man kunne søke etter navn utifra hvor mange eller få som het det. Hvis jeg finner igjen siden på PC senere kan jeg legge inn linken her!

Vi vil også gjerne ha litt sjeldne navn, og fant to som hadde færre enn 80 i både Norge og Danmark (samboer er dansk). Det var litt stas :) men vi vet ikke om vi bruker de enda, jeg må se henne først :p
Åh ja takk gjør det. Navneguiden var slik før at du kunne søke navn med samme "populæritet", var slik vi fant navn til første. Men nå er siden endret og den egenskapen er ikke der lengre.

Jeg ville gjerne bruke Anea, men det blir ingen jente på oss.

Vet ikke om noen som heter det, og syns det er et utrolig nydelig navn (sjeldent er det også). :Heartpink

Back
Topp