Jentenavn er helt umulig!

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hadde bestemt oss for Vilja, men kommende storesøster har to navn og vi bruker alltid begge. Syns det høres rart ut og klinger dårlig med kun Vilja. Har prøvd lenge å finne navn nr. to uten hell. Nå er jeg faktisk inne på tanken om å begynne helt på nytt, selv om jeg veldig gjerne vil bruke Vilja.  Jeg vil helst ha oppkalling, men vi brukte begge oppkallingsnavnene sist og blir ikke enige om noen av familienavnene.

Navn jeg liker godt men som er brukt eller for like som storesøster sitt navn: Elise, Matilda, Johanne, Lykke, Julie, Marte, Mari,  

Navn jeg liker godt som ikke er HELT uaktuelle: Olava ( en favoritt), Ylva, Amalie, Ingrid, Klara.

Om noen vil komme med navneforslag, gjerne dobbeltnavn, eller forslag til navn nr to etter Vila, blir jeg VELDIG glad! Topp 10 navn er uaktuelt. Tar gjerne imot tips om gode navnebøker også, tror jeg må på biblioteket en dag!

|Frosken| skrev:
Hadde bestemt oss for Vilja, men kommende storesøster har to navn og vi bruker alltid begge. Syns det høres rart ut og klinger dårlig med kun Vilja. Har prøvd lenge å finne navn nr. to uten hell. Nå er jeg faktisk inne på tanken om å begynne helt på nytt, selv om jeg veldig gjerne vil bruke Vilja.  Jeg vil helst ha oppkalling, men vi brukte begge oppkallingsnavnene sist og blir ikke enige om noen av familienavnene.

Navn jeg liker godt men som er brukt eller for like som storesøster sitt navn: Elise, Matilda, Johanne, Lykke, Julie, Marte, Mari,  

Navn jeg liker godt som ikke er HELT uaktuelle: Olava ( en favoritt), Ylva, Amalie, Ingrid, Klara.

Om noen vil komme med navneforslag, gjerne dobbeltnavn, eller forslag til navn nr to etter Vila, blir jeg VELDIG glad! Topp 10 navn er uaktuelt. Tar gjerne imot tips om gode navnebøker også, tror jeg må på biblioteket en dag!

Synes Vilja Elise er fint, men ser jo du har det i den andre listen din der.
Er det så dumt med et enkeltnavn og et dobbeltnavn da?
Vilja er jo utrolig fint da!
Men blir kanskje litt tungt med et navn bak...

Jeg synes både Vilja Olava og Vilja Amalie går fint an

Sofie er alltid et andre navn som jeg slenger på...

Ellers synes jeg heller ikke det gjør noe om et barn har to navn og det andre bare ett. Sånn er det her.

hva med vilja marie eller vilja kristine  det synes jeg klang fint

Vilja var nesten bestemt dersom det var jente i magen, men siden det er en gutt får jeg få meg en fisk eller noe slik at jeg kan få brukt navnet. Synes det er utrolig fint! Andre navn jeg også synes er fine er jo først og fremst verdens fineste navn; Thale(storesøster her), Live og Mone. Hva med Vilja Olive, Vilja Olava, Vilja Mari(trykk på i) ? Vilja er iallefall utrolig fint og hver gang jeg ser i avisen at noen har fått en liten Vilja kjenner jeg er lite snev av misunnelse :p haha! Jeg har virkelig forelsket meg i det navnet!

Morsomt at flere av dere nevner Vilja Kristine, har vært såvidt innom tanken på det, heter Christine selv, og er oppkalt etter min oldemor som het Kristine, så om vi bruker det så er det jo faktisk et familienavn også! Navnet må nok tilbake på vurderingslista, sammen med Vilja Olava. Takk for mange gode forslag!

Vilja Marie eller Maria?

Vilja Katharina?

Vilja Kristina?

Vilja Mathilde?

Vilja Mathea?

Vilja Oline?

Vilja Andrea?

Vilja Linnea?

Vilja Johanne eller Johanna?

Mange fine navn å ha bak Vilja, men jeg synes Vilja står best alene :)

VILJA OLIVIA :))

HAR DU PRØVD Å BRUKE DEN NAVNKARUSELLEN?

Må bare spørre, kan du ikke vurdere igjen å ha enkelt navn på babyen?
Man må jo ikke gjøre det likt til alle, dersom det ikke faller naturlig.

Mamma har fire barn, vi har alle to navn, men det er kun den eldste (jeg) og den yngste som har dobbeltnavn og bruker begge navnene  idet daglige. 

Jeg har selv valgt senere å kutte ut dobbeltnavnet da, så jeg bruker kun det første navnet nå, bare mamma og annen familie som bruker begge. 

Vilja er fint, men likte Olava eeenda bedre, om de skulle kombineres synes jeg Vilje Olava høres best ut :)  synes faktisk det var skikkerlig fint :)

Vilja Kristine er fint.

Har selv ei Vilja så jeg er veldig glad i det navnet selvsagt. Min Vilja heter kun Vilja.

Må begge ha dobbelt navn da?

Mange som mente lillesøster her MÅTTE ha to navn som ble brukt daglig siden storesøster har det.

Men vi fant ikke noe som klang bra til navnet vi valgte til lillesøster så hun her enkelt navn og storesøster har dobbelt navn.

Er det vi egentlig hadde bestemt oss for, at det kun ble enkeltnavn denne gangen. Men jeg klarer ikke å syns at det klinger fint med storesøsters navn, så nå er jeg litt tilbake der jeg var...

Back
Topp