Jentemiddag - unngå spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker

Bolla86

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Junibollene 2023
Jeg skal på julemiddag med 3 venninner i kveld og stresser litt med hvordan jeg skal forklare hvorfor jeg ikke drikker...
Jeg har aldri vært kjent for å spytte i glasset, så jeg er redd de kommer til stusse når jeg takker nei. :-p
Blir ikke noe lettere av at jeg jobber i samme firma som ei av venninnene mine, så jeg kan ikke skylde på at jeg har møter ect i morgen og ikke kan være fyllesyk.
Hva gjør jeg???

Jeg skal på julemiddag med 3 venninner i kveld og stresser litt med hvordan jeg skal forklare hvorfor jeg ikke drikker...
Jeg har aldri vært kjent for å spytte i glasset, så jeg er redd de kommer til stusse når jeg takker nei. :-p
Blir ikke noe lettere av at jeg jobber i samme firma som ei av venninnene mine, så jeg kan ikke skylde på at jeg har møter ect i morgen og ikke kan være fyllesyk.
Hva gjør jeg???
Du kan jo si at du er trett, eller at du synes det blir et litt dyrt glass vin om du må ta taxi hjem. Evt kan du ta med egen alkoholfri vin som du fyller over i en annen flaske, det gjorde jeg på julebord på fredag :D

Du kan jo si du må hente noen i familien på natten og at du må være sjåfør . Eller rett og slett si du har veldig hodepine. lykke til uansett :)

Du kan jo si at du er trett, eller at du synes det blir et litt dyrt glass vin om du må ta taxi hjem. Evt kan du ta med egen alkoholfri vin som du fyller over i en annen flaske, det gjorde jeg på julebord på fredag :D

Kanskje jeg bare må gå for den "jeg er ikke helt i form" unnskyldningen.
Når vi har med egen vin til middager blir det stort sett til at vi deler en og en flaske fremfor å drikke hver vår, ig da hjelper det lite om bare min er alkoholfri. Virker nok litt rart om jeg plutselig hadde insistert på å drikke bare min egen.
De vet nemlig at vi ikke bruker prevensjon, så det skal så lite til før de lukter lunta:)

Føler med deg. Vært på to julebord og synes det er veldig slitsomt at man ikke kan si det som det er. Første julebordet hadde jeg utvannet mozell på vinflaske, det går jo ikke dit du skal skjønner jeg, men på det andre julebordet sa jeg bare at jeg hadde hanglet lenge og ville være snill med kroppen i helga. Lade opp energi og ikke drikke. Det funket, men er slitsomt. Man blir jo spurt flere ganger om man ikke vil ha bare litt.

Men du klarer det! Heldigvis ikke lang periode i livet vi må lyve til vennene våre. Jeg trøster meg med at etter hvert får de vite grunnen til at jeg har vært rar, sliten og kjedelig. ☺️

Takk for tips og lykkeønskninger:)

Ja, de får nok vite det så fort det har gått 12 uker så jeg må heldigvis ikke juge så lenge :-p

Skal dere ikke på jobb i morgen?

Jo, vi skal det. Men det har aldri stoppet meg fra å ta et glass eller 3 før :D
Jeg jobbet også sammen med en av jentene, så jeg kan ikke juge på meg en tyngre dag på jobben i morgen enn jeg faktisk har...

Jo, vi skal det. Men det har aldri stoppet meg fra å ta et glass eller 3 før :D
Jeg jobbet også sammen med en av jentene, så jeg kan ikke juge på meg en tyngre dag på jobben i morgen enn jeg faktisk har...
Hmm.. Si du har blitt seriøs:D

Skjønner følelsen. Skal på hyttetur med en stor gjeng venner om to uker jeg... Og der blir det mye drikking for å si det sånn..... Tenkte at jeg får bare sundet, selvom det er veldig tidlig ennå.... (Og jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å fortelle det før i uke 12) Kom litt brått på denne graviditeten, selvom det var planlagt

Det gikk heldigvis veldig bra i går! De tok det for god fisk at jeg var sliten ig ville ta det med ro :)

Jeg tenker det er lettere hvis det er flere der da. Da er det litt mindre synlig om man takker ja til et glass, men ikke drikker det. ;)

Back
Topp