Jentemamma

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
hva synes du er det beste med å være jentemamma?
 
Det beste med å være jentemamma er de koselige stundene vi har hjemme alene der vi kan gjøre litt "jenteting" sammen. Børste og stelle håret på hverandre, kle oss i fine kjoler, lakke neglene til hverandre osv. Jenta mi blir snart 4 år og elsker å dolle seg opp. Så sånne aktiviteter som dette slår godt an :):Heartred
 
Det beste med å være jentemamma er hvor godt jeg kjenner meg igjen i jenta mi og hennes interesser. Hun er en tro kopi av meg, med de samme interessene, samme fremtoning til andre mennesker, og tenker på de samme tingene jeg gjorde i samme alder. Også er det at vi syns de samme tingene er fine, at begge liker å tegne og perle, og at jeg får kjøpe de fineste kjoler til henne.
 
Alt :Heartred hadde alltid trodd at jeg skulle være guttemamma men jeg elsker en liten mini versjon av meg selv :)
 
Jeg liker det å kjenne meg igjen i de på så mange måter og det at eldste er nå så stor ? Er herlig ! Vi byttelåner klær :p Ikke sko lengre, hu er gått forbi meg nå så i str.

De er veldig forskjellige da. Tross for minste er pappajente. Har vi stunder der kun jentedill er gøy og jeg er Gudinna. Da diller vi med kjoleprat og prøving og full pakke. Noe jeg elsker altså :p Det er helt meg på alle måter. Men jeg kjenner meg igjen i jenteverden og jeg elsker det :)

Nå har jeg ikke gutter i det hele tatt, så jeg har jo kun jenter.
 
Jeg er både gutte- og jentemamma, men kan egentlig ikke si at det er en spesiell ting jeg synes er morsommere med å være mamma til jente enn til gutt, her i huset er det personlighetene deres, og ikke kjønn, som gjør at noen ting innimellom kan være mer gøy hos den ene enn den andre :)
 
Vet ikke enda, hun er 1 1/2 år, og er høyt og lavt hele tida. Tror ikke forskjell i kjønn viser seg helt enda. Hun liker ikke ha spenner i håret, men elsker å kle seg ut. Kjoler syns hun er gøy, men det er det. Kler henne i behagelige og løse plagg, og hater de åletrange buksene vi har fått og arvet. Skjønner ikke greia at jenter må vise kropp så tidlig, så irriterer meg litt over mye av jenteklærne.
 
Siden jeg er veldig dilldallete og rosa-jente selv er det gøy å dille med jentene.. ordne hår, lakke negler og gjøre jenteting :Heartpink
Med eldstejenta er vi nå over på sorte klær, sort neglelakk og grønn/blå/rødt hår.. ikke helt mitt valg men spennende å se ho utvikle seg sin egen stil og få ta del i hennes interesser :joyful:
 
Jeg er både gutte- og jentemamma, men kan egentlig ikke si at det er en spesiell ting jeg synes er morsommere med å være mamma til jente enn til gutt, her i huset er det personlighetene deres, og ikke kjønn, som gjør at noen ting innimellom kan være mer gøy hos den ene enn den andre :)
Du skrev det fint, signerer denne :happy:
 
Med en jente og snart 4 sønner så setter jeg pris på at jeg og henne kan dra på shopping, ordne hår og lakke negler. Vi har det alltid så moro når vi gjør ting bare oss to uten guttene.
Sett bort fra det så er det ikke så mye forskjell mellom å være guttemamma og jentemamma.
 
Jeg har en av hver, og tenker ikke så mye på at forskjellene innimellom dem er pga kjønn nødvendigvis. Så jeg vet ikke helt hva som er det beste med å være akkurat jentemamma. Jeg både leker, tegner, perler og spiller ball med begge barna mine, så det var litt vanskelig å sile ut hva som er fordi hun er jente :)
 
Jeg kjenner meg mye igjen i de samme interessene de har :) Ellers er de enda så små at det får vi se.
 
Det er fint å ha de fortrolige samtalene med dem, var kos å pynte dem når de var små, nå er det kos med med shopping, kino, ut å spise o.l. <3 de er veldig jentete begge to, samtidig som de er ganske forskjellige.
 
Back
Topp