Jentemage vs guttemage?

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hvordan ser man forskjell på de egentlig??

Jeg gikk innom min tidligere arbeidsplass (butikk som selger barneklær) og gamle sjefen min spurte meg før jeg rakk å si noe om det var jente jeg ventet. Da jeg sa ja, sa hun at jeg hadde en typisk jentemage.

Men hva vil det si egentlig??

Det sies at guttemager buler mer fremover, også kalt "tutmage, og at hvis man venter gutt, ser man ikke magen bakfra. Jentemager skal visst være bredere og litt flatere. Hvis dette stemmer så venter jeg også jente, blir spennende å se på UL i morgen tidlig:)

Jeg har veldig brei mage, og midjen min er på vei bort.. Har ikke noe tut på magen så da stemmer det vel da.. hehe.. Men liker å innbille meg at det ikke synes bakfra, men det kan vel hende det gjør :)

Jeg har midjen i behold og tutmage - blir fortalt at det er typisk guttemage og det er gutt vi skal ha... men ikke vet jeg ;)

tror ikke helt på dette jeg...tror d kommer an på hvordan fasongen på personen er. Jeg fikk høre at jeg hadde guttemage sist..men fikk ei jente..

Jeg tenker også at det spørs litt på hvordan kroppsfasong man hadde fra før av.. Men ikke sikker.. Føler jeg har jentemage, selv om noen sa guttemage når jeg var kortere på vei!! Tiden vil vise neste torsdag....

Alle har sagt at det blir nok ei jente på meg siden jeg har typisk jente mage og den er HELT lik som sist, men i dag var vi på UL og da var det ingen tvil om at det blir gutt :) Så  vet ikke helt jeg... har nok mest med kroppsfasong å gjøre!

I mitt tilfelle så stemmer denne gutt/jente mage teorien for jeg har skikkelig tut mage og venter gutt, og ei veninna av meg som er nesten samme fasong som meg venter jente og har vokst i bredden.. Men er nok som de sier, kommer veldig ann på fasongen, sikkert ikke like lett og se om man er overvektig før svangerskapet.

Jeg hadde typisk guttemage sist og fikk jente, denne gangen har ikke magen kommet så mye, så vet ikke helt hvordan den blir. Men tror nok det er som mange sier her, at det kommer an på hvordan du kroppsfasong du har, og hvordan du bærer barnet i magen.

OptimistHoppa skrev:
Det sies at guttemager buler mer fremover, også kalt "tutmage, og at hvis man venter gutt, ser man ikke magen bakfra. Jentemager skal visst være bredere og litt flatere. Hvis dette stemmer så venter jeg også jente, blir spennende å se på UL i morgen tidlig:)

Det stemte visst ikke her heller. Bærer på en gutt tross "jentemagen" :)

Jeg har hørt at om du mister midja di, så får du gutt. Og det stemmer med de fleste jeg vet av :)
Her er min guttemage, 20 timer før gutten var ute :) IKKE quote

I forrige svangerskap hadde jeg skikkelig tut mage,da var det en gutt som bodde inni magen. Denne gangen vet vi ikke hva det blir enda, men jeg har fått mye flesk på sidene føler jeg,og magen er rundere...det er jo fortsatt tidligt,så det kan jo være at magen fortsatt kan forandre seg mye.

Forrige gang sto magen rett ut, og jeg så ikke gravid ut bakfra. Alle sa jeg hadde guttemage, og ut kom en gutt. Men tror nok det er veldig individuelt. Denne gangen teller jo ikke, så kan ikke sammenligne :)

Back
Topp