Jentemage eller guttemage?

tingeling1990

Glad i forumet
Leste litt på nett ang jente- og guttemage :) noen som kjenner seg igjen i det de beskriver mtp symptomer og utseende? Føler jeg har en god blanding egentlig men en del virker å stemme med jentemage:p venter jente og bilde tatt idag 33+1
67c3836851d0630011a40b887b504e04
<3

Tør påstå at min er ganske lik din! Venter også jente. Men har hørt mye om at det er myter og at det ikke stemmer for mange. :P

Jeg har litt trua. Vanskelig å se bakfra at jeg er gravid og det er vist litt typisk for gutt :)

Har typisk guttemage og venter en gutt:p men mamma sier at hun hadde "guttemage" med alle sine tre, og da stemte det jo dårlig ift. at jeg var jente:p

Kan ikke sees bakfra at jeg har mage. Men tenker gravid magen påvirkes av hvor høy/ lav man er oh andre faktorer

IMG_0230.JPG Jeg hadde visstnok jentemage da jeg ventet storebror :p Å nå har jeg visst guttemage (?) å jeg venter jente nå :p

Hehe, mye man leser og googler når en er delvis sykmeldt fra jobb :p blir mange kjedelige timer alene xD idag gikk det i gravidmager! Haha...

Får høre jeg har typisk jente mage og det stemmer nok også :)

Hva er forskjellen da? :p

Hva er forskjellen da? :p

Slik jeg har oppfattet det så er guttemage en strammere mage, gjerne at man kun ser gravid ut pga den store magen, mens jentemage er bredere?

Ei voksen dame på jobb sa til meg at "jeg kan si deg hvilket kjønn det er", mente seriøst at formen på magen min skulle fortelle henne det. Og dette er liksom en lærer. Lol :D

Slik jeg har oppfattet det så er guttemage en strammere mage, gjerne at man kun ser gravid ut pga den store magen, mens jentemage er bredere?

Ei voksen dame på jobb sa til meg at "jeg kan si deg hvilket kjønn det er", mente seriøst at formen på magen min skulle fortelle henne det. Og dette er liksom en lærer. Lol :D

Åå, da kan det stemme her :P Ser ikke gravid ut annet enn magen.

Haha, jeg hørte noe lignende, men da gikk det på utseendet mitt :P Vedkommende kunne visst se at jeg venta gutt fordi jentene som regel stjeler skjønnheten til mora og at damer som venta jente ofte så pløsete ut i ansiktet, jeg så visst helt vanlig ut i ansiktet :P

Åå, da kan det stemme her :P Ser ikke gravid ut annet enn magen.

Haha, jeg hørte noe lignende, men da gikk det på utseendet mitt :P Vedkommende kunne visst se at jeg venta gutt fordi jentene som regel stjeler skjønnheten til mora og at damer som venta jente ofte så pløsete ut i ansiktet, jeg så visst helt vanlig ut i ansiktet :P

Haha, da tviler jeg på at jeg får annet enn jenter :p blir gravid med hele kroppen, og periodevis får jeg noen drøøøye kviseutbrudd.

Samme dama sa til meg at "nå kan jeg se i fjeset ditt at du er gravid". På hvilken måte kan man ta det som et komplement, liksom? :p

Da jeg var gravid med første var det ei annen som spurte meg hva babyens puls hadde vært, for hun var helt overbevist om den der med at høyere puls er jente, eller var det motsatt. Altså, når man tror sånn på disse kjerringrådene og mytene at man faktisk sier til folk "det er jente" eller "det er gutt" basert på hvordan man ser ut eller puls og i det hele tatt. Jeg syns det blir komisk. :p

Føler guttemagen sitter midt på magen, mens jentemagen starter på ryggen :p brer seg lissom helt rundt :) venninna mi er 10 dager lenger på vei en meg med gutt og hun har en kulerund mage midt på, mens jeg har en mage som går fra ryggen :p

For høre jeg har skikkelig guttemage :) (venter gutt) Til og med fremmede har kommet bort og spurt om jeg venter gutt ;-) Har en stor kul på magen, ser nesten ikke gravid ut bakfra, så det er vel det typiske :)

Haha, da tviler jeg på at jeg får annet enn jenter :p blir gravid med hele kroppen, og periodevis får jeg noen drøøøye kviseutbrudd.

Samme dama sa til meg at "nå kan jeg se i fjeset ditt at du er gravid". På hvilken måte kan man ta det som et komplement, liksom? :p

Da jeg var gravid med første var det ei annen som spurte meg hva babyens puls hadde vært, for hun var helt overbevist om den der med at høyere puls er jente, eller var det motsatt. Altså, når man tror sånn på disse kjerringrådene og mytene at man faktisk sier til folk "det er jente" eller "det er gutt" basert på hvordan man ser ut eller puls og i det hele tatt. Jeg syns det blir komisk. :p
Har hørt det at puls under 140 er gutt og over er jente :p jeg har ligge mellom 140-150 hele tiden og venter jente :p så stemmer akkurat her :p men tror ikkje heeeelt på den.. er jo samme som om man tar et hårstrå og en ring over magen så skal den svaie frem og tilbake (gutt) og i sirkel (jente) :p men er litt gøy å se om noe stemmer da :p

Har hørt det at puls under 140 er gutt og over er jente :p jeg har ligge mellom 140-150 hele tiden og venter jente :p så stemmer akkurat her :p men tror ikkje heeeelt på den.. er jo samme som om man tar et hårstrå og en ring over magen så skal den svaie frem og tilbake (gutt) og i sirkel (jente) :p men er litt gøy å se om noe stemmer da :p
Stemmer ikke her, gutten min lå stort sett på over 140 og venter nå jente som stort sett ligger på 140 og lavere :)

Jeg venter jente og med meg stemmer det med både hårstrå i ring som går i sirkel, bredere mage og puls på over 140 :-p Men, alt det der er jo bare noe som blir sagt :-p

Back
Topp