Jentekveld med nachos!

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Jentekveld ikveld! Filmen er valgt, det blir Mamma Mia! Ei av jentene har enda ikke sett den filmen... [8|]

Og vi skal spise Nachos! Og da lurer jeg på, har dere noen gode tips, råd eller triks til en god nachos?

Eller hvordan lager du din egen? [:D]

Følger med på denne [:)]

Jeg har det på tallerkner.. starter med saus , chips , kjøttdeig (med tacokrydder i) , salsa , chips og ost på toppen..
Liker den best i mikroen jeg da for da blir osten smelta istedefor sprø[;)]

Så serverer jeg det med rømme til... mmmmm[:)]

Hørtes koselig ut[:)]
 Meg og mannen digger nachos. Jeg pleier å ha cips, kjøtteig, tacokrydder, hakkede tomater, annanas og ost på. Med rømme og tacosaus ved siden av da [:)]

Foretrekker å lage nachos på bakeplate, ikke i form, for da blir chipsene bløte.
Så du legger ut masse chips på et bakepapir, har på tacokrydret kjøttdeig eller små biffbiter, det du vil av grønnsaker (mais, ananas, chili, jalapenjos, egentlig alt som tåler en tur i ovnen) og masse ost. Inn i ovnen til osten smelter og får litt farge.
Server med guakemole, tacosaus og rømme[:)]

Oooh, jeg liker dette ! Gode tips! [:)] Jeg vet ikke helt hvordan vi hadde tenkt til å gjøre det, men lurte litt på å ha det i langpanne, siden vi er flere!

Har egentlig ikke laga så mye av det før! [8D]

slik lager vi nachos:

Har nacho chips i formen..
Strør ost og kjøttdeig/kylling strimler over.
Mais (noen ganger sopp) og jalapeños over :)

Strør det ofte over nacho chipsen i to lag:)
Så alt ikke kommer på toppen:)
Noen ganger har jeg tykk salsa over også:)

Ha en hyggelig kveld:)

Guacemole er et must!!! Og ikke den i boks[:'(] Veldig enkelt å ta et par avokado og så bruke guacemolekrydder fra santa maria. Blir kjempegod.

Ellers pleier eg å ha nachos, tacokrydret kjøttdeig, purreløk, salsasaus og ost inn i ovenen og servere med rømme, ekstra salsasaus og som sagt guacemole[:)]

Når vi er mange ordner vi kjøttdeig med tacokrydder og chunky salsa, legger det i ildfastform og strør ost over. Lar det gratinere, så serverer vi bare chips ved siden av. Mye enklere når man er mange, og like godt :)

guacamole fra bunn av er et must!
blander bare avocado, hvitløk,  litt rømme, litt sweet chili - saus, litt salt og pepper, saft av sitron el lime og røre røre røre til en deilig grønn smørje:) mmm

Jeg pleier å lage det i form med tomatsaus, tacokrydret kjøttdeig, tykk hvit saus og chips som jeg trykker nedi. Ost på toppen og inn i ovnen!!! Serveres med hjemmelaget guaccemole og rømme[:)]

Lager kjøttsaus m kjøttdeig, hvitløk, løk, chili, krydder og har på litt tomatpure og vann. Chips i ildfastform(lanpanne om vi er mange) et lite lag kjøttsaus over, før ett nytt lag m chips og saus, så ost på toppen. Gratineres i ovnen til osten er gyllen/sprø[:D]

Lager guacamole selv, uten rømme: 2 avocado (goodt modne[;)]), 1 chili, 1 fedd hvitløk, vårløk, sjalottløk, blander det med stavmikser, for jeg liker ikke klumper[8D] Dritgod! Har også tzatziki til, men da jukser jeg, bruker kims dip og blander med lettrømme. Salsaen kjøper jeg ferdig også[8D]

Jeg legger først et godt lag med nachochips i bunnen av langpanna[:)]
Strør over kjøttdeig med tacokrydder, løk, mais og ost på toppen[:)]

Steker bare til den ser ferdig ut[8D]

Her var det mange gode tips! Ingen tvil om at det blir godt med nachos ikveld ! [:D]

Back
Topp