jentekatt eller guttekatt?

fomle 83

Forumet er livet
Vi har en 8 år gammel skogskat som har fått tre herlige kattunger, og planene er å beholde en av de. Noen som har noe mening om det er best å ha to jenter sammen, eller en jente og en gutt? Begge skal steriliseres uansett.

Jeg har kun hatt gutt/jente kombo, og det har alltid fungert fint!

Jeg har alltid hatt en av hver.
Min erfaring er at hunnkattene er noen jævler på å jakte, mens hannene er litt mer kompiser som vil sitte på fanget og kooose.
Synes også at hannene er litt mer hjemmekjære og går ikke så langt, mens hunnkatta vår har vi sett langt unna hjemmet mens hun jakter ;)
Hunnkatta kommer også hjem nesten hver dag med svære jordrotter. Her en dag kom hun hjem med en skikkelig rotte som var nesten like stor som henne :-S

Begge våre er steriliserte/kastrerte.

Dramadama skrev:
Jeg har alltid hatt en av hver.
Min erfaring er at hunnkattene er noen jævler på å jakte, mens hannene er litt mer kompiser som vil sitte på fanget og kooose.
Synes også at hannene er litt mer hjemmekjære og går ikke så langt, mens hunnkatta vår har vi sett langt unna hjemmet mens hun jakter ;)
Hunnkatta kommer også hjem nesten hver dag med svære jordrotter. Her en dag kom hun hjem med en skikkelig rotte som var nesten like stor som henne :-S

Begge våre er steriliserte/kastrerte.

Oæææ æsj så ækkelt--- kan ikke fordra rotter og mus. Nina (mammakatten) e en veldig kosekatt og liker sæi ikke så godt ute. E bare ute å tisser også kommer ho inn igjen, så vi har ikke det problemet med ho:)

jeg ville hatt 1 ho og 1 hann sammen. hannkatten her er en ivrig musefanger til tross for full matkopp inne!

Jentekatter går ofte dårlig overens, jentekattene er litt sære og liker å være sjef. Jeg har jente og gutt, og han bare dilter etter "sjefa"... ;) Perfekt kombo. 

Back
Topp