Jentebaby eller guttebaby?

Goldenchild

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Overtro...eller er det noe i det?
I min familie var oldemor den som visste hva hele nabolaget gikk med i magen.
Hun kunne også fortelle damer at de var gravide uten at de visste det selv enda :P
Jeg er nok ikke helt der...men jeg syns det er kos og spennende og prøve ut forskjellige ting for å se hva resultatet er.
Noen bruker kinesisk fødselskart, men det har aldri stemt på meg.
MEN gullringer i et hårstrå over håndleddet, eller over magen...har stemt hver gang!
Nå sier det kinesiske kartet jente, og ringen sier jente over magen...når jeg holder den over håndleddet, går den igjennom alle mine barn + en jente til slutt :)
Veldig spent...JA :D

Noen som har andre måter å finne ut hva kjønnet kan være?
Man ser jo ikke tidlig i svangerskapet om magen er rund eller spiss:)

Last edited:
Jeg kikket på håret nakken til jentungen :D om det samles i en spiss ned mot ryggen blir det ei jente om det går rett så blir det gutt. Og der viste det gutt, mage følelsen sier guttså vi får se :D

Har også hørt/lest:
Ha litt urin i et klart glass, så tilsette en teskje bakepulver.
Dersom det ikke bruser - venter du en jente
Dersom det bruser - venter du en gutt

Men har veldig liten tro på det altså :p

Moro å prøve :) men kos vett vi om det e jente eller gutt bynær ein har gullring i hårstrå over magen ?

Sent from my iPhone using BV Forum

Om der er en jente...går den rundt i ring,
og om det er en gutt...går den frem og tilbake :)

Jeg kikket på håret nakken til jentungen :D om det samles i en spiss ned mot ryggen blir det ei jente om det går rett så blir det gutt. Og der viste det gutt, mage følelsen sier guttså vi får se :D

Er det slik du mener? Så det blir en jentebaby? :D

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    499 KB · Visninger: 66
Prøvde med bakepulver i går, bruser her også :p
Prøvde også ringtrikset, da var det jente. Så ja, det blir nok en av delene :)

Hår på leggene :P Husket plutselig på at om man fikk mye mer hårvekst på leggene, går man gravid med gutt.
Så om det er ingen forandring på leggveksten, blir det en jente :)

Kinesiske fødselskartet tok feil sist gang på meg, hvis det tar feil denne gangen også blir det guttebaby. Men som ungdom ble jeg spådd med gullring. Da skulle jeg få 1 jente, 2 jenter, og så til slutte 1 jente til.. Det stemte med første graviditet. Jeg har vært på tidl UL men der så de nå bare en fostersekk, og et foster.. Foreløpig i allefall .. Har jo alltid trodd på denne spådommen jeg, så lar den ikke slippe før jeg vet helt sikkert.. Hadde vært koselig med twins da! På en annen side hadde det vært utrolig gøy med en liten guttebaby (og jeg tørr å være helt ærlig på det) sammen med alle jentene jeg er spådd at jeg skal få ! :-)

Kinesiske fødselskartet tok feil sist gang på meg, hvis det tar feil denne gangen også blir det guttebaby. Men som ungdom ble jeg spådd med gullring. Da skulle jeg få 1 jente, 2 jenter, og så til slutte 1 jente til.. Det stemte med første graviditet. Jeg har vært på tidl UL men der så de nå bare en fostersekk, og et foster.. Foreløpig i allefall .. Har jo alltid trodd på denne spådommen jeg, så lar den ikke slippe før jeg vet helt sikkert.. Hadde vært koselig med twins da! På en annen side hadde det vært utrolig gøy med en liten guttebaby (og jeg tørr å være helt ærlig på det) sammen med alle jentene jeg er spådd at jeg skal få ! :-)
Vet ikke helt hva jeg skal tro...man hører jo ofte om merkelige historier, men om man ikke tror, håper eller gjetter...blir jo ting ganske fort ensporet og kjedelig :D

Håper jeg får jeeente, den føLsen jeg går med også. Kinesiske kartet viser både jente og gutt da jeg har sjekket to forskjellige :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp