Jente Vs Gutt og symptomer

TuridH

Forelsket i forumet
Dere som vet kjønn, eller har flere barn.

Hvilke symptomer mener dere kjennetegner gutt, og hvilke tyder på jente? :)

Leser ofte "symptomene tegner til at dette er en gutt/jente" så derfor lurer jeg på dette :)

Selv vet jeg ikke ennå hva jeg får denne gang, men tror det er jente. Forrige gang fikk jeg gutt og hele svangerskapet gitt uten en eneste kvalmebye. Denne gangen er jeg kjempekvalm :hungover:

Jeg vet ikke helt hva som er hva, men er megakvalm og venter jente. Er 15+0 og kaster opp daglig. Har også fått veldig uren hud.

Med første var jeg ikke kvalm en dag men var bunnløst sulten ALL THE TIME! Bekkenløsning fra uke 12. Da fikk jeg en gutt.Med andre var jeg småkvalm og hadde mindre matlyst. Bekkenløsning fra uke 4!!! Det var ei jente. Denne gangen har jeg vært skikkelig kvalm fram til uke 10. Bekkenløsning fra uke 8. Vet ikke hva det blir men magefølelsen sier jente! Føles i allefall mest likt sist svangerskap! Blir spennende å få vite hva det blir!

Har hatt "jente"svangerskap og "gutte"svangerskap i følge de kjerringrådene.
Ble begge to jenter.
Dette er helt ulikt noen av de andre, men ser ut til at et er ei jente til :p

Så jeg sier: Bare tull!!! :rolleyes:

Null kvalme og generelt lite plager da jeg ventet gutt sist. Ganske likt denne gangen, så magefølelsen sier gutt :)

Med jenta: Kvalme igjennom hele svangerskapet, kraftig vektøkning,mye vann i kroppen, kunne se magen bakfra,bekkenløsning tidlig og masse kviser!!
På tul trodde de gutt: Ikke kvalme, bekkenløsning tidlig(tenker det har med forrige sv.skap å gjøre), trøtthet, noe hodepine i førsten av sv.skapet, ikke vektøkning og kan fortsatt gå i de trange jeansene jeg alltid har gått i før jeg ble gravid :D Har også finere hud nå!

Nr1, ikke kvalm en dag. Masse bekkenløsning. Super ømme pupper. Gutt
Nr 2. Kvalm med oppkast fra uke 6-10 ca. Masse bekkenløsning og lite ømme pupper. Gutt
Nr3. Kvalm med lite oppkast fra uke 9-12 ca. Masse bekke løsning allerede. Skikkelig ømme pupper. Blir jente:)

Var ikke kvalm i det hele tatt, skikkelig ømme pupper =gutt
Nå har jeg vært mye kvalm og kastet opp overalt fram til uke 12, nesten ikke ømme pupper, bare litt innimellom =? Blir spennende å se på onsdag :)

Forrige svangerskap var jeg ikke en dag kvalm, og generelt fin form. Fikk da jente :)
Har vært mer uggen nå enn sist og føler det blir gutt :) selv om jeg tror at jeg bare kan få jenter [emoji14]

Sist svangerskap var jeg veldig uvel og kvalm, bekkenløsning fra mnd 7, fin hud, fysen på salt mat og godteri, så ikke magen bakifra = gutt.

Nå så er jeg like kvalm og uvel, bekkenløsning var på plass tidlig, fysen på søt mat, uren hud og bredere mage, så blir spennende å se hva det blir på OUL om 12 dager :)

Med førstemann var jeg ikke kvalm, litt uren hud, ingen plager. Dette ble gutt. :)

Nå har jeg vært kvalm gjennom hele døgnet fra uke 6-13/14, maaasse kviser (grusomt), magen synes bakfra og jeg er helt sykt trøtt. Sovnet 19.30 i går :p

Men om dette er gutt eller jente vet jeg ingenting om. På tul sa gynekologen en knapp på jente, men det tar jeg med en stor klype salt. Det er jo mye som kan forklare at jeg er mer sliten, har annerledes mage og at huden er uren. Men får vente og se til januar :)

Har 2 jenter og 4 gutter. Tålte ikke mannen sin godlukt da jeg venta jenter. Reagerte ikke på g odlukta hans da jeg venta gutter.

Magen har vært lik de siste 4 gangene. Kan ikke se at jeg er gravid bakfra og har fått begge kjønn.

Med førstemann:
Ikke kvalm
Litt hodepine
Konstant tett i nesa
Ekstreme luftsmerter
Aldri ømme pupper og vokste lite
Såkalt guttemage

Med andremann:
Kvalm i 3 uker
Ikke vondt i hodet
Kun bittelitt tett i nesa i starten
Ingen luftsmerter
Superømme pupper og vokst mye
Ser ut som det blir "guttemage" igjen

Førstemann ble jente, og det ser jaggu ut som om vi får en jente til. [emoji6] HELT forskjellige svangerskap!

Eneste som har vært likt begge ganger:
Kinesisk fødselskalender sier gutt
Hjertelyden var/er over 140

Så det er nok bare tilfeldig alt sammen! [emoji12]

Hvordan gikk det her for alle som har fått vite? Selv har vi en biter krabat som ennå ikke vil avsløre noe [emoji23][emoji7]

1: Ekstremt kvalm i alle 9 månedene. Fyste på bare grønne epler, og nogenlunde sunne ting. La ikke på meg noe andre sted enn magen! - Gutt ( Gikk opp 7 kg)
2: Kvalm til ca uke 18. Større pupper! Jeg er egentlig ikke noe glad i sjokolade, men SOM jeg spiste det, og jordbær milkshake fra mcern! La på meg på hofter, og mage. - Jente (Gikk opp 9 kg. Men var så liten i magepartiet at de trodde jeg hadde veldig prematurerier når jeg skulle føde)
3: Hypermesis, og fortsatt kvalm nå og da. 22 uker! Større pupper her å. Fyste veldig på bare sunt i starten? men har nå ett stort behov for Lion sjokolade. Lagt på meg hofter og mage allerede! - Jente igjen. (Får nok engang høre hvor "innmari liten" magen er :p

Så noenlunde likt hos meg!
Det som er litt "artig" nå, er at jeg har vært EKSTREMT cola avhengig i mange år! Aldri klart å slutte, uansett hvor mye jeg har prøvd. Men nå, ikke en sipp siden oktober :D

Forrige gang:
Ikke kvalm
Uren hud
Søtsug
Svær tutemage, men også mye på hofter og lår

Denne gang:
Bittelitt kvalm et par ganger
Uren hud
Søtsug
Mindre mage, syns ikke bakfra, fortsatt midje

Forrige var gutt og nå venter vi jente [emoji173]

Hyperemesis og har aldri spydd så mye tilsammen i mitt 32 årige liv som jeg har gjort denne tiden (25 uker i morgen). Venter gutt, og ingen av de såkalte symptomene stemmer med det :p

Bekkenløsning, utmattelse og fysen på alt med sjokolade [emoji14]venter en gutt!

Back
Topp