Jente som "klager" på magevondt..

**CogJ**

Forumet er livet
Datteren min er 2 og et halvt år..

Idag etter barnehagen sa hun ofte at hun hadde vondt i magen.. Hun pleier å si det når hun er sulten..(noen ganger sier hun at magen er sulten, så hun vet jo hva det betyr og)
Hun fikk det meste hun ville ha for å se om det hjalp.. Middag, knekkebrød, yoghurt, chips ( Aua i magen snart vekke, må spise chips.. sa hun [8D][8D] )Søten fikk nå litt chips da[:D]

Men, hva kan det være da? Er redd for å "blåse" det vekk!

Hun prompet MYE!! Jeg fikk sjokk over hvor mye luft som kan være i en mage!
Normal avføring!

Leste en tråd om at UVI kan gå oppover i magen, men det skal vel lukte fra bleien om det er det?

Her begynte jenta vår på samme alder å klage mer og mer på magen. Tok noen prøver av henne og det viste seg at hun ikke tåler egg og melk... Selv om jeg aldri har sett noen sammenheng med dette tidligere. Hun reagerer nemlig ikke kraftig, men nok til at det gir mageknip og masse luft.  Først nå som hun klarer uttrykke hvor hun har vondt og lokalisere det ble vi oppmerksomme på det. Så om hun klager mye hadde jeg sjekket henne litt jeg [:)]

SÅnn jeg tenker da, så har hun nok bare litt luftsmerter. Ikke noe jeg hadde tatt så veldig alvorlig, men gitt litt yoghurt og ellers lettfordøyelig mat og sett an litt.

Har opplevd det samme med min da hun var 3 år.. da var det faktisk urinveisinfeksjon, men uten feber. Men nå har hun klaget de siste ukene igjen (er 4,5 år), har tatt henne til lege, men han finner ikke noe unormalt..så nå prøver vi en periode uten melkeprodukter for å se om det hjelper.. (får soyayogurt,ris og havremelk istedenfor). Barn kan jo også få vondt i magen om de er bekymret, nervøs o.l. Håper dere finner ut av det [:)]

Snuppa her har nettopp skjønt sammenhengen mellom oppmerksomhet og sykdom... Så hvis lillebror får mer oppmerksomhet enn henne, så får hun veldig vondt i magen eller ryggen... Det går fort over med litt kos;)

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Datteren min er 2 og et halvt år..

Idag etter barnehagen sa hun ofte at hun hadde vondt i magen.. Hun pleier å si det når hun er sulten..(noen ganger sier hun at magen er sulten, så hun vet jo hva det betyr og)
Hun fikk det meste hun ville ha for å se om det hjalp.. Middag, knekkebrød, yoghurt, chips ( Aua i magen snart vekke, må spise chips.. sa hun [8D][8D] )Søten fikk nå litt chips da[:D]

Men, hva kan det være da? Er redd for å "blåse" det vekk!

Hun prompet MYE!! Jeg fikk sjokk over hvor mye luft som kan være i en mage!
Normal avføring!

Leste en tråd om at UVI kan gå oppover i magen, men det skal vel lukte fra bleien om det er det?

hvis det hadde vært pga uvi så hadde hun nok vært skikkelig dårlig, da jeg hadde det hadde jeg over 41,5 i feber og holdt på å få blodforgiftning[8D]

Ville trodd at det er ganske normalt, men at det kan ha med kosthold å gjøre[:)]

ORIGINAL: lillejente

Snuppa her har nettopp skjønt sammenhengen mellom oppmerksomhet og sykdom... Så hvis lillebror får mer oppmerksomhet enn henne, så får hun veldig vondt i magen eller ryggen... Det går fort over med litt kos;)

Her og.. Lillemor er ikke overbegeistret for å være ute, så hver gang barnehagen skal ut så får hun "vondt i magen" [:D] Da de skjønte tegninga så fikk hun vondt i beinet, så i armen osv...

Back
Topp