Jente på 4 år ønsker å klippe vekk håret

Knøvlus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerlykke 2017
Noen som har vært borti det? Hun har maset i flere uker om at hun vil ha helt kort hår sånn som lillebroren sin. Prøver å forklare at vi ikke kan flette og ha pynt i håret da. Men det syns hun høres helt ok ut. Ville dere gjort det, eller latt være?

Mi ville det i høst. Klipte det til skuldrene og hu ville hele tiden ha der kortere. Men klipte det aldri kortere enn det. Nå vil hu plutselig ha langt hår igjen. Barn liker å forandre seg men skjønne rikke helt at det kan ta tid. Men min datter har nå skjønt hva der vil si å klippe bort håret. Hu e r litt sjalu på broren sin sveis. Men det er fordi han samme sveis som marcus og martinus og min datter e ren kjempe fan av dem.

Mi ville det i høst. Klipte det til skuldrene og hu ville hele tiden ha der kortere. Men klipte det aldri kortere enn det. Nå vil hu plutselig ha langt hår igjen. Barn liker å forandre seg men skjønne rikke helt at det kan ta tid. Men min datter har nå skjønt hva der vil si å klippe bort håret. Hu e r litt sjalu på broren sin sveis. Men det er fordi han samme sveis som marcus og martinus og min datter e ren kjempe fan av dem.

Takk for svar :) Kan jo alltids prøve å klippe det litt kortere enn det er nå, uten å overdrive :) Føltes veldig ekstremt å skulle ta alt. Godt hun forstår det nå da, er ikke helt sikker på om mi forstår det helt :hilarious: Lever vel litt mer i nåtiden :D Er hun gammel?

Hadde nok funnet en mellomting. Vet ikke hvor kort lillebroren har. Men en fin kort frisyre :) Lang nok til å feste en spenne i feks.

Greit å snakke om at man må vente til det vokser ut igjen og at hun må tenke på det og være helt sikker før hun bestemmer seg. Spørre med gjevne mellomrom hva hun tenker om det nå. Og en uke senere, ønsker du fortsatt kort hår?

Ja, jeg hadde latt henne klippe seg akkurat som hun ville. Når hun helt tydelig har forstått at det ikke er noen vei tilbake (i den grad et barn forstår det), og har lyst over tid som dette, ser jeg ingen problemer med å la henne klippe seg.
Håret vokser ut igjen, og man kan bruke hårbånd og glitter eller hva det måtte være om man vil pynte det korte håret.
:)

Mange fine korte frisyrer der :) Tror heller det blir en av de enn sånn som lillebroren. Lillebroren har 5 mm over hele hodet, tatt med maskinen. Tusen takk for svar dere:Heartred blir så usikker hva man skal gjøre av og til..

Mi ville også det en stund! Hun har ganske langt hår... Jeg snakket en del med henne om det, og sa at vi kan ta litt nederst. Når de er så små, forstår de virkelig ikke konsekvensen! Mi ville rett etterpå ha både det ene og det andre i håret. Vi stussa litt (3 cm) med saksa. 2 dager senere ville hun gjøre det en gang til, noe jeg ventet. Så da var det fortsatt plenty å ta av, og vi tok 2 cm til. Da var hun strålende fornøyd og gikk og skrøt til alle om at hun hadde klipt seg... Såå jeg ville ikke vært for rask! Ta noen få cm av gangen og se det an :-) Hvis du da skryter veldig etter å ha tatt litt, kan det hende det er nok.

Mi ville også det en stund! Hun har ganske langt hår... Jeg snakket en del med henne om det, og sa at vi kan ta litt nederst. Når de er så små, forstår de virkelig ikke konsekvensen! Mi ville rett etterpå ha både det ene og det andre i håret. Vi stussa litt (3 cm) med saksa. 2 dager senere ville hun gjøre det en gang til, noe jeg ventet. Så da var det fortsatt plenty å ta av, og vi tok 2 cm til. Da var hun strålende fornøyd og gikk og skrøt til alle om at hun hadde klipt seg... Såå jeg ville ikke vært for rask! Ta noen få cm av gangen og se det an :) Hvis du da skryter veldig etter å ha tatt litt, kan det hende det er nok.

Har klipt av noen cm nå. Hun syns det var deilig at det gikk mye lettere å børste iallfall :) Så får se om hun holder seg fornøyd med den lengden :hilarious:

Back
Topp