Jente og guttenavn

Her er listen lang:p trenger fler tips til guttenavn og, for det syns jeg er veldig vanskelig (har alt brukt 2;))

Theo, Milo, Matheo, Noah, Nathaniel, Mio, Olai, Axel (Aksel)

Ella, Mina, Milla, Pernille, Ariana, Lykke, Sophie, Selma, Emine, Eline

Jeg har dilla på guttenavn med R i: Ragnar, Sverre, Sigurd, Bjørnar, Terje, Tarjei

Sliter veldig med jentenavn, men liker: Astrid, Elin, Matilde

Jeg er veldig glad i Emma og Kasper

Kan selvfølgelig kaste på flere favoritter :-)

Elsker gamle guttenavn: Nordahl, Viljar, Torje, Greger, Ole, Erik, Edvald, Eivind, Sigurd, Aksel, Anton og Syver

Jentenavn er jeg mer "all over" : Anna, Villemo, Mathilde, Margot, Frid, Helena, Iben, Live, Nathalie, Josefine, Amelia.

Har noen favoritter! :)

Jentenavn: Ingrid, Astri, Emma, Maiken, Amalie, Marie, Hanne, Pernille er litt søtt, Ella, Evelyn. Tre av dem er familienavn, fra mamma, bestemor og oldemor. Har ett til navn jeg har lyst å bruke en gang hvis jeg får jente, men det holder jeg tett foreløpig, det er så spesielt for meg. :Heartpink

Guttenavn: Nataniel, Hans, Sigurd, Daniel, Ivar, Aksel, Gaute, Sander, Jens, Erik. Her er det også noen familienavn fra pappa, bestefar og oldefar!

Jentenavn: Nelly, Linnea, Pernille, Edith, Margrethe, Elise, Edel og Alma

Guttenavn: Iver, Sivert, Mattis, Mikkel, Arthur og Harald

Favorittene er Nelly og Iver etter mine oldeforeldre. :happy:

Her har vi brukt opp favorittene :hilarious:

Men vi har hatt som mål å ha ett norsk og ett islandsk navn på barna
Det er alltid en utfordring å finne to navn som passer sammen.

Navn er så vanskelig!
Har 1 jente som heter Melinda. 1 gutt som heter Nikolai og 1 som heter Storm.
Så har mannen 3 gutter som heter Mikael, Mathias og Johan.

Jente navn så liker jeg Thea, men det er ikke aktuelt da mannen sin aller første het det, men hun døde før hun ble 1 år.

Heldigvis har vi god tid til å tenke på navn. Minste fikk ikke navn før han var 6 uker gammel.

Jeg synes det er vanskelig med guttenavn, også finne navn uten R i, siden jeg er fra Østlandet og uttaler det veldig ulikt fra Jærsk.. Det er jo maaaange fine navn som uttales ryddig og fint på østlandsk, men på Jærsk blir det fort uttale fra halsen med masse gurgling. :woot: Som f.eks Erle, Selmer og Storm..

Så vi må nok finne på andre navn.. Men jeg synes Ella, Lilly, Saga og Ea er fine jentenavn.
Guttenavn er som sagt vanskelig synes jeg, men Abel og Ola er jo fint da:)

Åå men det er jo så mange fine navn!:love7

Liker veldig godt Sabrina, Maiken, Cornelia, Ingrid, Anna og Johanne til jenter.

Til gutter liker jeg Lars, Birger, Magnus, Ludvig, Sverre og Finn.

Synes også navn er så gøy!:happy: Favorittnavnet har vi allerede brukt, men liker blant annet Oda, Frida, Mie, Ellen, Iben, Maia, og Magnus, Sverre, Jørgen. Og mange, mange flere... Utfordringen er å bli helt enig om en felles favoritt...

Back
Topp