Jente og gutte leker (med bilde)

PoppyL

Gift med forumet
Dukker og jenter, biler og gutter?
Hva mener dere om det?
Jeg kommer ikke til å kjøpe masse biler , spiderman og slike leker hvertfall.
Noen biler er vel greit men ellers tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre det.
Synes det er litt rart at gutter skal bli framstillt som  "tøffe" og "barske"  BARN
med lekesverd og slikt.
Jeg synes heller ikke at dukker burde være "forbeholdt" jenter,
forskning har jo vist at det å leke med dukker får barn til å tenke mer på andre og ha forståelse for andre barn.  Så det at gutter ikke skal leke med dukker synes jeg blir feil.
Kristian har nettopp fått seg dukke han, dukken har ikke rosa kjole akkurat heller, så jeg synes det bare er positivt.
Er så morsomt når han leker emd den, for han "snakker" til den og slikt gjør han ikke til de andre lekene[;)]

Off, ble langt dette[8D]

Men her er hvertfall bildet av dukka til Kristian [8D]

Her kommer vi til og blande en del vil jeg tro [:)] Men hun kommer nok til og ha en dukke mer enn biler [:)]

syns blanda leker er best... jeg har en lillebror.. og da vi var små lekte jeg på rommet hans med bilteppet, biler, himan (skrives vel kanskje ikke sånn) og lego.. mens han satt på mitt rom å klipte håret på barbiene mine og lekte far for japsa (dokka mi)

(han vokste opp og ble en skikkelig kar han, verken homofil eller pusling)  [;)]

Har faktisk ikke tengt så langt enda[:)] Elias er gla i alt mann kan spise på og lager lyd[:D]
Men tror ikke d blir så mye dokker her. Da må vi i allefall gjeme de for faren[:D] Men han har jo bamser han koser med da[:)]

Åh - hun skal få biler, leketraktor, gravemaskin, bilbane - alt hun måtte ønske seg. Jeg synes alltid det var morsomt og leke med det. Ikke så artig med barbiedukker, men barbie hester derimot... He  he he[:D]

ORIGINAL: lumina

Hvis pappa'n får det som han vil så blir det mange biler, actionfigurer, pistoler og sånt [:D]
får vel prøve å smugleke med dukker med han [;)]

akkurat det er ikke en viktig sak for meg, men derimot er det viktig at han ikke blir en sånn TV/data-slave. Han skal UT å leke, frisk luft og spennende eventyr [:D]
veldig enig[:D]

Jeg syns barna skal ha flere valg altrenartiver ja! At de kan leke med det de vil, enten det er dukker eller biler. Her har vi litt av vert, men dukkene blir IKKE brukt. Her går det i pirater, skuter ( sabeltann er tøff[:D]) og sånn ting. Litt biler etter at de fikk se cars filmen[:)]

Det er vel guttedukker i form av pirater og sånn? Synes ikke barbie dukker en noe for gutter dersom de ikke viser spesiellt interesse for det.

Jeg lekte masse med barbie og dukker når jeg var liten.. og lego!!!

Jeg kommer ikke til å kjøpe dukker og lignene til Theo, hvis han ikke ønsker seg det.. Her kommer det til å gå i typiske gutteleker og vanlig barneleker, som lego, duplo, "moddeleire", tegnesaker, pærle-ting!! selvfølgelig etter ønsket til Theo da... [:)][:)] 

Jeg kommer til å la ham leke seg med akkurat det han selv vil... [:)]
Vil han ha dukke så skal han jammen meg få leke med dukke ja! [;)] Pappaen er ikke helt enig der men...
Men jeg skal også jage ham ut for å leke fremfor å la ham sitte foran tv/pc hele dagen, det er helt sikkert!!!!
Også har jeg tenkt til å lese masse masse masse til ham slik at han (forhåpentligvis) blir glad i bøker...

Dukka til Kristian var veldig fin da!!! [:)]

Nora skal definitivt få biler og "gutteleker"! jeg lekte masse med biler da jeg var lita! Hadde selvfølgelig masse jenteleker også,men bilene var stas![:)]

Gutten min har fått leke seg m d han har hatt lyst til å leke seg m..har ikke kjøpt dukke til han, men i en periode da han var rundt 3 år så fikk han ha dukkene mine og dukkevogna mi opp,  å lekte seg litt med d! D synes han var spennende til å bynne med... men han blei fort lei, å gikk tilbake til bilene sine..[;)]
synes barna skal får leke m d de lekene de vil enten de er gutt eller jente..

Ine Lorena som var 2,5 igår har nettop begynt å leke litt med dukker. Ellers har det vært biler, båter lastebil, gravemaskin...ja, masse gutte leker. Så her går det i begge deler.

Jeg har en bror som er 2 år eldre enn meg. Jeg lekte alltid med biler ,playmo og lego med han. Kjørte med biler i babie huset mitt[:D] Fant huset hos min mor her for ikke så lenge siden, masse hjul spor etter en radio styrt bil han hadde.

Jeg mener at barn må få leike med dei leikene dei har lyst til, uansett hva det er [:)] "Det viktigste er ikke å ha mange leksaker, men mange saker å leke med"
Det å få være ute, bruke kroppen og bevege seg er utrolig viktig!!
Hvilke leiker vi ender opp med her i huset får vi bare se. Eineste jeg skal "tvinge" på henne er å være ute, samt prøve å påvirke til å lese bøker.

Back
Topp