Jente/gutte navn?

mamma009

Andre møte med forumet
Hei :) Noen som allerede har navnet klart eller et favoritt navn eller fler? Jente navn er i boks her men gutte navn er vanskeligere.

Helt umulig føler jeg :banghead: samboer sier lite på navn enda, og jeg lurer på å kalle opp...

Men på jente har jeg egentlig veldig lyst til å bruke Camilla, Bea, Gabrielle(a) eller Mathilda... :rolleyes: men om det blir det, er helt umulig å vite ... da er de ikke kalt opp så veldig heller egentlig....

Vi har noen ideer, men ingenting klart enda. Vi har sterke meninger om navn begge to, så må snakke oss frem til noe vi begge er komfortabel med. Blir nok gamle/norrøne navn hvertfall. Kommer sikkert til å finne noen alternativ og se hva som passar barna best når de er født tror jeg :happy:

Vi hadde jentenavn men viser seg å være gutt i magen..:) eneste guttenavnet jeg har, Benjamin, vil ikke samboer ha overhode. Og det er så leit synes jeg. Har en Elias fra før.

Favorittnavnet var Cornelia lenge, men har vel gått litt bort fra det plutselig! :wideyed: Det blir sånn når folk rundt oss begynner å kalle babyen for de navna de holder med (som cornelia). Vi har vært inne på Nellie også men det visstnok så grusomt navn får vi høre rett som det er.. :shy: (familien er veldig engasjert i navndiskusjonen)

Navn er vanskelig, har mange både gutte og jentenavn på lista :happy:

Helt umulig føler jeg :banghead: samboer sier lite på navn enda, og jeg lurer på å kalle opp...

Men på jente har jeg egentlig veldig lyst til å bruke Camilla, Bea, Gabrielle(a) eller Mathilda... :rolleyes: men om det blir det, er helt umulig å vite ... da er de ikke kalt opp så veldig heller egentlig....
Fine jente navn oppkalling er jo en utrolig fin ting å gjøre!

Vi har noen ideer, men ingenting klart enda. Vi har sterke meninger om navn begge to, så må snakke oss frem til noe vi begge er komfortabel med. Blir nok gamle/norrøne navn hvertfall. Kommer sikkert til å finne noen alternativ og se hva som passar barna best når de er født tror jeg :happy:
Kanskje ha dobbelt navn? Begge velger 1 hver?

Vi hadde jentenavn men viser seg å være gutt i magen..:) eneste guttenavnet jeg har, Benjamin, vil ikke samboer ha overhode. Og det er så leit synes jeg. Har en Elias fra før.
Hehe alltid mulig å overbevise? her har vi valgt hver vårt navn å lagt sammen til dobbelt. Vet ikkje kjønn før i morgen men har jente navn klart tilfelle hehe

Favorittnavnet var Cornelia lenge, men har vel gått litt bort fra det plutselig! :wideyed: Det blir sånn når folk rundt oss begynner å kalle babyen for de navna de holder med (som cornelia). Vi har vært inne på Nellie også men det visstnok så grusomt navn får vi høre rett som det er.. :shy: (familien er veldig engasjert i navndiskusjonen)

Navn er vanskelig, har mange både gutte og jentenavn på lista :happy:
Cornelia var og på vår liste denne gang men endte opp med noe annet. Har og erfaring med at familie påvirker navne valget så denne gang holder vi det for oss selv til fødselen når vi vet kjønn å har bestemt navn.

Vi har fått vite at vi har en gutt i magen og han skal hete Mio:Heartbigred

ellers liker jeg Leo, Noah, Emrik som guttenavn og Lilly og Sofie som jentenavn :love7

Blir Jørgen hvis det er gutt og Sigrid hvis det blir jente, vi hadde heldigvis lik smak når det kom til navn:)

Hehe alltid mulig å overbevise? her har vi valgt hver vårt navn å lagt sammen til dobbelt. Vet ikkje kjønn før i morgen men har jente navn klart tilfelle hehe
Ingen av oss liker dobbelnavn, siden vi begge har lange etternavn og barna våre bruker begges. Tror nok ikke han kan overbevises nei:(

Synes navn er vanskelig!! Vi har ganske forskjellig smak, og mannen min vil ikke diskutere før vi vet kjønn. Sist foreslo han navn som Emilie, Elise og Amalie, synes de er fine, men kjenner så mange som heter det.

Jentenavn her er vell nesten i boks om vi plutselig ikke endrer mening. Vært drømme-navnet mitt siden jeg var 12-13 år, og har smitta samboer på det nå :hilarious: Storebror hadde fort fått det navnet hvis han hadde vært jente. Derimot står vi helt stille på guttenavn denne gangen, men samboer vil ikke diskutere noe navn før vi vet kjønn :arghh:

Navn er kjempevanskelig. Enig med trådstarter, at guttenavn er vanskeligere enn jentenavno_O vi hadde 2 guttenavn som var aktuelle da vi fikk første. Det ble ei jente, og de 2 navnene er i grunn de eneste vi er enige om til gutt enda. Men i mellomtiden har to av søskenbarna til mannen fått barn, og begge navnene er nå "brukt opp." Hva var oddsen for det liksom.. Hehe.. I dobbeltnavn da, men allikevel. Blir litt rart å skulle bruke samme navn da han har veldig nær relasjon til søskenbarna.

Så blir det gutt har vi nok måneder med diskusjon og tenking. På jentenavn har vi en del forslag, men ikke landet på noe enda:angelic:

Synes det er så vanskelig med navn at jeg (vi) venter til vi vet kjønn :P
Gjorde det sist også, orket ikke fundere på både jentenavn OG guttenavn, haha.

Har mange navn på lista :)

Back
Topp