Jente eller guttemage?

• Trådstarter Trådstarter Prikken
  • Opprettet Opprettet
P

Prikken

Guest
Kroppen endrer seg i svangerskapet, noen mager sitter lavt, andre høyt, noen ser ut som en de bærer en ball, andre som de bærer en pute. Kan man se på magen til en gravid hvilket kjønn de venter? Sitter magen høyere hvis man venter en gutt? Er den større hvis det skal komme en liten jente? Hvilke tanker har du om dette? Legg gjerne ved bilde av magen din.

Jeg fikk alltid høre at jeg hadde typisk guttemage,som en basketball og ut kom det en gutt....Nå har bare 1 da, så kan liksom ikke sammenligne det med noe annet!
Min søster hadde typisk jentemage begge gangene og hun har 2 jenter.
men har bekjente der de med jentemage fikk gutt og omvendt, og fler som har hatt akkurat lik mage når de gikk gravide,og har fått begge kjønn!

Svigermor mener hun kan dette og hun har heller aldri tatt feil sier hun. JEg vet om bare en gang hun har tatt feil.

Hun mener at om du er jevn rundt magen så er det en gutt og om du har magen rett frem så blir det jente.
Litt annerledes forklart så sier hun altså at om du kan se på noen bakfra at de er gravide ( lagt på seg på sidene) så er det gutt og om du ikke kan se noe bakfra så er det jente.

Det stemmer nok på meg iallefall for med førstemann var jeg gravid fra midt i ryggen og fremover, fikk da en gutt. Denne gangen har jeg ikke lagt på meg noe på sidene( takk og lov for det[8D]) og magen er veldig rett frem og mye annerledes enn første gangen. OG det viser seg på Ul at dette blir ei jente.... Men fasiten kommer ikke før enn i mars da[:)]

Har ikke bilder her slik at jeg kan vise dere.....

Jeg vet ikke om jeg hadde tydelig jente-og-guttemage da jeg gikk gravid (har jente og gutt), men magene var i allefall forskjellige! Vistes ikke bakfra at jeg var gravid noen av gangene, og med gutten var magen mer spiss og lå lavere.

Jenta:

Gutten:

jeg fekk høre at jeg hadde gutte mage med begge to og begge gangene kom det jente[;)]
Så det der er bare tull..[:)]

Jeg har hørt at hvis midjen forsvinner og magen bred så er det jenta..jeg fikk det og ut kom det en jente :)

Her er min nydelige guttemage,40 uker på vei..[:)]

Hadde samme mage med begge jentene. Bare litt lavere siste gangen.

Med gutten min så jeg ikke gravid ut bakfra, og la ikke på meg på sidene, hadde en liten basketball-mage.

Med jenta mi la jeg på meg over rumpa og sidene, og man så det godt bakfra at jeg var gravid...

Bar høyt med begge to...

Så på meg stemmer teorien med jente og guttemage. [:D]

Har ikke noe bilde å legge med da.

ALLE jeg prata med var hellig overbevist om at det kom til å bli en jente! Typisk "jentemage", la på meg på sidene og låra... Ut kom en gutt[;)]

jeg hadde diger mage, men syntes ikke noe særlig bakfra.... la på meg myye, men mest på magen

her er min guttemage, uke 40

jeg fikk høre jentemage begge gangene og var også jente der.
la på meg rundt hofte og rompe som er typisk og fikk en veldig rund mage. var ikke bare rund på magen men rundt hoftene også.
det sies at om man kan se på kvinnen når hun går bakfra at hun er gravid er det jente, og om man ikke kan se bakfra på kvinnen når hun går at hun har stor mage er det gutt.

slenger ved et bilde av mitt andre svangerskap.

Hadde vel typisk guttemage og det stemte bra det [:)]

Uke 18 med lillebror [:)]

Uke 33 med storebror [:)]

jeg hadde smal midje da jeg gikk med alle tre guttene mine.
har ei datter, å da var midja brei å magen sådan..

kan hende det er inviduellt[;)]

Jeg har hatt såkalt guttemage begge gangene. Fått midje, blitt slankere på kroppen generelt, og man har ikke sett brakfra at jeg er gravid. Men, jeg har to jenter...

jeg hadde jente mage. en trill rund ball og jente ble det. guttamagene er ofte mer spisse. men det er overhodet noe man IKKE skal basere seg på, akkurat på samme måte som hjerteslag. men en liten pekepinn[:)]

uke 40 på termindagen, 2 dager før hun kom.

alle sa tidlig at jeg hadde jente mage.

Fikk høre at høy/smal mage - "tutemage" i følge JM - var typisk guttemage, og det hadde jeg. [:)]
Man så ikke at jeg var gravid bakfra/forfra, folk fikk hakeslepp når jeg snudde meg i profil! [:D]

Fikk veldig mye kommentarer på magen min under begge graviditetene. Hadde ganske like mager, muligens bare litt større og spissere med gutten. Fikk høre at jeg hadde guttemager begge gangene, men har begge kjønn.

Dagen før fødsel med gutten min.

Jeg fikk høre begge gangene at jeg hadde typisk guttemage...var ingen tvil om det...
Med nummer en fikk vi vite kjønn på ultralyd::å det var en gutt det ja=)
med nummer to ville vi ikke vite. Men alle sa det må bare være en gutt!(alle utenom min samboer sa det) til og med jordmor trodde det var gutt...Magefølelsen min på at det var en gutt til var så sterk så jeg handla kun gutteklær til babyen...guttenavnet og alt var klart!Så fikk meg litt av et sjokk da fødselen var over å det var ei jente!! men kjempemorro!
her er magebildene mine:

nummer 1(gutt)..bilde tatt kvelden før fødselen var igang..han ble født dag 4 på overtid

nummer 2(jente) hun ble født på termin[:D] her er jeg 39+0

Back
Topp