Jente- eller guttemage?

Guttemage er som en fotball på magen, og sees gjerne ikke bakfra. Jentemage er litt breiere og legger seg mere rundt på kroppen.
Her har jeg nok hadd en typisk jentemage begge ganger. Men mange trodde jeg skulle ha gutt med nr 2. [;)]

Hadde "guttemage" i første svangerskap, men det var ei lita jente, gitt ;)

Er her i uke 41+2, på fødedagen. Alle sa at jeg hadde guttemage - helt til de siste, få ukene - da ble det plutselig noen som "konverterte" [8D] Og ut kom jenta [:D] La på meg nok for å si det sånn, men det vistes ikke så godt på kroppen min - utenom magen da såklart! [:D][:D]

Jeg hadde skikkelig guttemage og det var gutt! Vistes ikke bakfra, magen var spiss og forfra var det som å se en stående amerikansk fotball
Ei venninne av meg ventet jente på samme tidspunkt og hun hadde skikkelig jentemage [:D] Trill rund og det vistes godt bakfra at hun var gravid.

Men svigersøstra mi har hatt to jentemager og hun fikk først en gutt, så jente. Ikke alle det gjelder, men min erfaring er at det som oftest stemmer!
Min mor hadde jentemage med meg og min søster og guttemage med min bror [:)]

Med første sa alle at dette HER- DET er klart en gutt! Ikke tvil! Ingen trodde det var jente, for jeg hadde jo sååå guttemage. Og ut kom en jente.

Men gutten så var magen annerledes, men vi visste at det var gutt ganske tidlig. Følte det på oss. Og etter ultralyden så var det ikke tvil. Så de eneste som sa noe var de som stod nærmest, og de snakka om hvofor i allverden jeg hadde jentemage med gutt og guttemage med jente [:D]

Hadde jentemage med jenta, og guttemage med gutten! [:)]

Jeg bar jenta mi langt nede, og magen var spiss... Folk stoppet meg på gaten og sa jeg fikk gutt!

Denne gangen har magen satt seg over navelen, på en måte.. magen står ut ved navelen, mens hengemagen fra sist fortsatt henger der... :S Og nå får jeg gutt!!

Så jeg vet ikke forskjellen, men det er STOR forskjell med ulike kjønn :)

Mange sa det så ut som jeg hadde guttemage, stoppet til å med en gammel mann på butikken å sa noe som "Der inne ligger det en liten gutt ja" Jeg bare smilte,visste jo at jeg ventet jente. Mamma derimot sa at hun visste jeg skulle få jente for d så hun på meg! Dette var dagen før ordinær UL og jeg hadde jo ikke engang blitt særlig stor enda..=)

Alle sa at jeg hadde guttemage med førstemann og det viste seg at det stemte:) Her er jeg i uke 39. 4 dager før jeg fødte.

Jeg hadde "typisk" guttemage med storesøster fikk jeg høre.. Det var sånn at det var flere som ikke trodde meg da jeg sa det var en liten jente inni der..

Med lillesøster så var det visstnok veeeeeldig jentemage.

Selv så tenkte jeg aldri over det.

eg å fleire andre i familien min har fått magen meir rundt på rompa å sidene når vi venta gutt.å me jentemage va de bare mage rett fram helste.

Back
Topp