Jente- eller guttemage?

Heidi Elin

Flørter med forumet
Kan man se om det er ei jente eller en gutt som er i magen?

Det finnes mange teorier om hvordan man kan se om en gravid bærer på en gutt eller ei jente. Hva har du hørt? Og har det stemt på deg?

Legg gjerne inn bilde av din gravide mage!

Lenkes til artikkel på Babyverden

Med vennlig hilsen
Heidi Elin Nupen
Redaktør Babyverden

De fleste jeg møtte sa jeg hadde guttemage i første svangerskap og det stemte[:)]

Mange som sa riktig i andre svangerskap også, men da visste mange hva det var så det blir kanskje ikke helt riktig. Da var det jente.

Skal se om jeg finner bilder[:)]

Dette er guttemagen, fant dessverre ikke noe bedre bilde, dette er fra fødselen, 1mnd før termin[:)]

Her er jentemagen min 2 dager før fødsel og 18 dager før termin.

Jeg hadde guttemage, og jeg fikk jente[:)]

17 dager før fødsel, 1mnd og 1 uke før termin. Ca 35 uker her.

Alle sa jeg hadde guttemage i alle 3 svangerskapene, og jeg har 3 jenter[:)]

Jeg hadde "guttemage" men ventet jente

jeg hadde vel gutte mage tror jeg[8|]  og fikk en nydelig liten prins

her er bilde i uke 38

Jeg har hatt 3 helt forskjellige mager, og for å si det sånn - barna mine har ikke 3 forskjellige kjønn..[:D]

Jeg hadde guttemage, og ut kom en gutt.

De mente det var guttemage fordi jeg ikke så gravid ut bakfra , og formen på den var "typisk guttemage"

Vet ikke om jeg hadde jente- eller guttemage jeg, men fikk iallefall gutt. Dette er med førstemann, hadde helt lik mage med gutt nr 2 også.

Ikke quote bilde [;)][8D]

altid ment det der bare er jås[8D]
men litt mere utstikkende er magen denne gangen da og nå venter vi gutt.
nå i uke 35 med gutten:

her var jeg litt rundere synns jeg selv om jeg hadde lagt på meg mindre.
ca uke 35 med jenta.

Hadde guttemage når ejg gikk med sönnen(syntes ikke at jeg var gravid bakfra, var mer spiss)

Hadde veldig jentemage når jeg gikk med frökna(veldig bred overralt egentlig)

Har dessverre ikke bilder, men hadde bred ræv og rund mage med jenta og smal ræv og "spiss" mage med gutten.

Var nok spissere med gutten ja, rundere med jenta!!

Her er guttemagen min, fødte 1 uke på overtid...

siste magebilde med jenta,hadde ikke tid til å ta bilde på sykehuset...[8D] fldte 9 dager før termin...

Har jo hørt at man får en "spiss" mage dersom man skal ha gutt, og en rundere mage om man skal ha jente.
Jeg vet om flere som har hatt jentemage og fått gutt og guttemager som har fått jente. Men jeg tror at det stemmer med den mageterorien for de aller fleste :)

Jeg venter selv gutt og har guttemage (syntes jeg selv hvertfall)! [:)]

Bilde er tatt i uke 32 [:D]

Hadde guttemage, og det stemte[:)]

Jeg ser forskjell og det stemmer ofte. Jeg hadde tydelig gutte og jente mage ja! Guttemagen var en skikkelig fotball kul mens jentemagen var lav og brei.[;)]

Jeg har hørt at hvis en ikke kan se at en er gravid bakfra, venter en gutt - og jente om det er motsatt. Men jeg har ingen tro på at kjønnet på barnet skal kunne påvirke fasongen på magen til moren.

Jeg har hatt ganske lik mage i begge svangerskapene, noe lavere mage med nr 2 men det skyldes nok at magemusklene ikke var like sterke før dette svangerskapet.

Jente:                                                 Gutt:

Alle sa jeg hadde guttemage. En rund ball midt på liksom. Syntes ikke bakfra. Dette er uke 36+0, og jeg født 1 uke etter.[:)]

<---- det bilde er når jeg var 34 uker.. alle sa jeg hadde gutte mage men jeg fikk jente [;)]

Aner ikke hvilken type mage eg hadde. Alle sa derimot at eg fikk gutt, men til stor overraskelse så var det ei lita prinsesse [:)]

Back
Topp