Jente eller gutt ?

• Trådstarter Trådstarter Masuma
  • Opprettet Opprettet
M

Masuma

Guest
Dere som har vært gravide før, og som har en av hver, var symptomene forskjellige når du gikk med gutt/jente?[emoji16] fks null kvalme, frysepinne osv[emoji4]

Gutt: 0 symptom, 0 kvalme -bare tretthet.
Denne graviditeten: Kjønn? Kvalme, oppkast, trett, oppblåst, frysepinne, kviser.

to første gutter: lite kvalm og den gikk over fort, lite plager generelt, trett, rund basketball mage og la på meg kun på magen
to siste jenter; mer kvalm og hele døgnet, halsbrann, hodepine, likte ikke mye mat, spesielt avsmak på kjøtt, tett i nesa, la på meg over rompe, lår, hofte og mage, mer blubby mage, mer sliten, mer hormonell, mer kviser, mer vann i kroppen,

til nå er det mest likt de to siste svangerskapene men kan jo være at kroppen er mer sliten med flere unger fra før også. men blitt litt verre form etter uke 12, så mye kvalm, mye sliten og trøtt og kviser, hodepine og uggen form, samt avsmak på mye mat

Last edited:
Gutten ikke noe kvalme eller andre plager. Ble veldig gjerrig når det kom til mat. Ville absolutt ikke dele mat. Hehe så drev å gjemte mat. Puppene vokste mye

Med jentene. Veldig kvalm, mye kviser. Puppene vokste ikke i det hele tatt. Og mye halsbrann

Denne gangen. Ikke noe særlig plager. Puppene har vokst mye igjen. Blitt gjerrig på maten. Vil ikke dele. Hehe merkelig ting å få da.

I følge ultralyden i dag. Så det ut som en gutt.

Gutten ikke noe kvalme eller andre plager. Ble veldig gjerrig når det kom til mat. Ville absolutt ikke dele mat. Hehe så drev å gjemte mat. Puppene vokste mye

Med jentene. Veldig kvalm, mye kviser. Puppene vokste ikke i det hele tatt. Og mye halsbrann

Denne gangen. Ikke noe særlig plager. Puppene har vokst mye igjen. Blitt gjerrig på maten. Vil ikke dele. Hehe merkelig ting å få da.

I følge ultralyden i dag. Så det ut som en gutt.

Godt å høre det ikke bare jeg som er blitt gjerrig på maten[emoji85] føler meg max ego, helt vilt Hehe

Godt å høre det ikke bare jeg som er blitt gjerrig på maten[emoji85] føler meg max ego, helt vilt Hehe
hehe, jeg er sånn når jeg ikke er gravid eller når jeg ammer, da deler jeg ikke mat. haha. hater generelt å dele mat siden jeg alltid spør om noen andre skal ha og når de svarer nei så har jeg jo bare laget til meg og det jeg skal spise, så hvis noen kommer å tar litt av det da så blir det helt feil. haha

Jeg var kvalm og trøtt med nr 1, det var en gutt. Nå venter jeg nr 2, er mer kvalm og trøtt og jeg kjenner det gjennom hele døgnet. Første gang var det verst på morgenen, i bilen o.l. så hadde jeg så sinnsykt dilla på kokt egg og melk
Denne gang har jeg liten matlyst egentlig.
Ultralyd i uke 11 viste sannsynligvis jente. Det samme ble sagt på ultralyd uke 14. Men det er jo ingen garantier så tidlig! Men føler nok mer symptomer denne gangen, men det er jo også mindre hvile og mer å ta hensyn til når det er en liten gutt her hjemme

1 svangerskap var gutt, ingen plager, litt halsbrann bare..
Denne gangen, vet ikke kjønn, kvalm, trøtt, humørsvingninger, hodepine....

1 svangerskap - gutt.
Ingen kvalme, mye svimmel pga lavt blodtrykk, bekkenløsning fra uke 7, litt halsbrann når jeg var litt over halvveis.

Dette svangerskapet - håper på å få vite kjønn på mandag!
Veldig veldig kvalm i fra uke 4-9 ish, så kom svimmelheten og bekkenløsningen for fullt i uke 14!

Mwd sønn kastet jeg opp hver dag i 5 mnd. Med datteren var jeg kvalm i 3 mnd, uten å kaste opp.
Denne gang er jeg en mellomting, kvalm morgen og kveld, kastet opp bare et titalls ganger. Men så voldsomt trøtt!
Mistenker at det er en gutt fordi jeg har kastet opp, men det er fortsatt 3 ulike svangerskap.

Med gutta de samme symtomene utenom ekstrem kvalme som jeg har denne gangen, som trøtthet, hodepine, ømme og tunge bryst, større areola og mørkere. Men denne gangen alle de over pluss sykt kvalme i 13 uker og venter vist en jente nå.

Med gutten vi har var jeg kvalm og kastet opp i underkant av 10 ganger, men gikk da på støttebehandling med hormoner til ca uke 12. Denne gangen er det tvillinger og har vært kvalm, men ikke i nærheten som sist, men har heller ikke gått på ekstra hormoner lenger enn uke 4 denne gangen. Er veldig trøtt og har vært det siden før positiv test. Trøttheten sitter enda i og nå er jeg 16 uker i morgen. Gutten vår satser på en av hvert kjønn, mannen tipper to jenter, jeg selv tror fort det kan bli to gutter :p

Gutt: mye oppkast
Jente: mye migrene
Nå: ? Egentlig et mye mildere lettere svangerskap enn med de 2 andre. Så jeg vet ikke hvilket kjønn jeg kan forvente meg[emoji23][emoji23]

Har en av hver fra før, hadde ganske like symptomer og svangerskap.
Med jenta: mer sure oppstøt mot slutten
Med gutten: var kveldsuggen i starten og mer fysen på salte ting.

Er spent på hva det blir denne gangen [emoji4]

Forrige gang var jeg kvalm store dele av tiden, og kastet opp ca hver 3.-4. dag fra ca uke 9 til uke 20. Mye plager i rygg og bekken de 4 siste månedene av svangerskapet. Det ble ei jente :)
Nå har jeg vært kvalm nesten hver dag siden ca uke 9 og har kastet opp mye oftere (er sykemeldt på grunn av svangerskapskvalme). Begynner så vidt å kjenne det i bekkenet. Kaster opp litt sjeldnere nå (er i uke 17). Vet ikke hva kjønnet blir.

Første var gutt. Da våknet jeg om morgenen og måtte ha mat med én gang eller så ble jeg ufattelig dårlig og følte jeg måtte spy. Det varte fra ca uke 7-13, men kastet aldri opp. En del halsbrann og trøtt. Ellers fin form.
Denne gangen har jeg trodd hele tiden jente frem til TUL der jeg mente jeg så en penis, men legen ville ikke si noe om kjønnet. Jeg har ikke måttet ha mat i sekundet jeg våkner denne gangen. Mer sånn underliggende bølgende kvalme og lite matlyst. Og vil helst sove bort kvalmen. Varte fra ca uke 5 til uke 10 og kommer litt innimellom hver dag. Har også mer vondt i bekken og halebein denne gangen. Ikke noe halsbrann foreløpig :)

Første var jente.
Ble super kvalm og kastet opp før graviditetstesten ble positiv[emoji23] Var konstant stuptrøtt og kvalm de første 10 ukene, før det roet seg. Fra ca uke 16 igjen kom trøttheten tilbake og ble varende løpet ut.Jeg hadde så lyst på søte ting+sitrus. Hadde konstant sug på skummet melk og det gikk ca 3 (!) Liter daglig[emoji23][emoji23] fikk bekkenløsning ca i uke 30. Fikk også halsbrann fra ca uke 30.

Denne gang gutt.
Kvalmen og tgøttheten kom ikke skikkelig før uke 8, og kvalmen roet seg i uke 14...mens trettheten er her fortsatt (uke 20).
Bekkenløsningen kom i uke 17-18. Hatt mye lyst på krydret mat...litt skummet melk også..men bikker ikke literen pr dag foreløbig[emoji23] hslsbrann fikk jeg fra ca uke 15.

Forrige gang var jeg kvalm store dele av tiden, og kastet opp ca hver 3.-4. dag fra ca uke 9 til uke 20. Mye plager i rygg og bekken de 4 siste månedene av svangerskapet. Det ble ei jente :)
Nå har jeg vært kvalm nesten hver dag siden ca uke 9 og har kastet opp mye oftere (er sykemeldt på grunn av svangerskapskvalme). Begynner så vidt å kjenne det i bekkenet. Kaster opp litt sjeldnere nå (er i uke 17). Vet ikke hva kjønnet blir.
Nr 2 er også ei lita jente:dummy1::Heartpink

Back
Topp