Jente 13 mnd våkner 0500 hver natt

smurfine78

Flørter med forumet
Jenta vår på 13 mnd har aldri hatt noe stort sovehjerte slik som broren på 4. Hun legger seg 19 og i en lengre periode nå har hun våknet 5, og det er ikke snakk om at hun vil sove igjen. Vugger henne inne på rommet, det funker dårlig, så vi tar henne inn i senga vår. Der bare kaver hun og begynner å klatre i lampeledningene. Sånn kan vi ligge i 1,5 time før hun roer seg ned, men da pleier storebror og våkne. Det blir lite søvn på mor og far om dagen og snart begynner vi begge å jobbe igjen og da orker vi ikke å ha det slik. Er litt desperat her nå og håper noen har tips til meg. Hun sover 2 ganger om dagen, første dupp nøyaktig 3 timer etter hun står opp (da er hun steintrøtt). Sover som regel 30 min. Andre duppen er ca kl 1330-14 og da kan hun sove 1-1,5 time.
 
Har hatt de lik ens i lengre tid. Våknet mellom 4 og 5. Forrige uke kuttet jeg duppen på morningen, og vips sov han hele natten. Nå våkner han tidligst 6:30, men sover gjerne til 7:30. Passer bra siden mannen begynte på igjen å jobbe fra i dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hmm prøve å kutte ene duppen kanskje. Evt korte ned på.. Lillemann sover som regel til 8 da, men hender han våkner før og styrer på. I går våknet han også 5. La han over i sengen min. Halvsov frem til 8, men han var utrolig urolig.

Går jo an å utsette leggingen litt også. Veldig ulikt søvnbehov hos de da, men om lillingen her hadde sovet fra 14-15, hadde nok ikke han vært i seng før 21. Men har også flere venninner med barn som våkner 5,6 og har gjort det i flere år.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Er det mørkt nok i rommet? Mange små(og store) trenger mindre søvn nå på sommerstid pga.mer dagslys, mini har lenge sovet til 7, men har "sommertid" nå og våkner 6 ;)
 
Må nok prøve å utsette duppen og bare ha en soving, men det kommer til å bli et helvete for hun er steintrøtt 3 timer etter hun står opp. Ser ikke for meg hvordan jeg skal klare å holde henne våken fra 5 til 11. Ellers er det ikke veldig mørkt på rommet hennes nei, har hengt opp ekstra gardiner utapå, men sola står opp på den siden og det er nokså lyst på rommet hennes.
 
Vi har persienner, sol tette rullegardin og mørke gardiner utenpå der i igjen, på rommet til mini nå. Ellers er ho å oppe kl 5 siden sola kommer der på morran :(
Bare et tips, for er enig me flere her, er det altfor lyst så skal de opp hehe :):) Håper du finner ut av noe slik at det blir litt mer søvn på dere alle sammen:):)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Dette gjør min lille også. Hver gang han holder på med tenner, morgen rundt klokken 5, men da får han en flaske med litt melk og sovner igjen etter 10 minutter. Da sover han ofte til 8-9 Lykke til! Håper det snur


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp