Jenta mi vil ikke lenger ha mat? :/ Hjelp!

Sjokomamma <3

Elsker forumet
Tulla mi er 7 uker prematur, og har utvikla seg fint hele veien. Har lagt godt på seg hittil :)
Hun har hatt veldig god matlyst, spist mye. Både grøt og middag pluss nan melka :)

Men nå for ca tre uker siden ble hun veldig forkjøla og dårlig, vi var til legen og det ble konstatert etter blodprøve at det var vanlig virus forkjølelse som ville trekke seg tilbake etterhvert. Og det gjorde det, og hun hadde like god matlyst tross det.
Men det gikk ikke lenger enn kanskje en uke, så ble hun dårlig igjen. Feber, stygg hoste og snørring. Hun ville ikke ha mat eller drikke, og hun hyl gråt når vi forsøkte å få i henne noe som helst :( Forferdelig fortvilende for et mammahjerte :( Vi dro til legen IGJEN, og fikk igjen konstatert virus forkjølelse, men at vi skulle komme tilbake om det fortsatt peip i brystet hennes og at hun pustet tungt og fort. Så måtte de kanskje vurdere saltvannsforstøver på barneavdelingen.
Dette har nå gått over, piper altså ikke lenger og hun puster lettere. Ser mye friskere ut i ansiktet og er i bedre humør :)
MEN... Mat vil hun absolutt ikke ha, hater det! Jeg gruer meg til hvert måltid, da hun blir super sint etter 2-3 skjeer grøt/middag og tuller når hun drikker melk fra flaska. Stopper opp å sutrer/klager/gråter... Men hun viser at hun vil ha i starten av måltidet, men så går det max 1 minutt så blir hun misfornøyd. Vi aner ikke hva vi skal gjøre, ungen spiser jo ikke :(! Det har vært så drastisk nå at jeg har gitt henne Nestle's barnesaft utblandet med vann på opptrekkssprøyte, og det er ok for henne, viser at hun liker det. Hadde jeg ikke gjort dette så hadde hun ikke fått i seg mye væske :/ Er det noen som har råd/tips til meg om hva vi kan gjøre? :)
 
Back
Topp