Jenta mi slår!

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Har ei jente på snart 2 år som har begynt å slå. 
Hun slår ikke andre barn, hun slår bare meg (mammaen). Hun slår ikke nødvendigvis for å være slem, noen ganger syntes hun det er gøy. Hun slår i ansiktet og ler. Når jeg tar hendene hennes og sier at det får hun ikke lov til, så begynner hun som regel bare å le. Hvis jeg setter henne på gulvet som en  "timeout" så prøver hun å løpe vekk og ler bare og syntes det er morsomt. Hvis jeg kjefter så ler hun også. Hvordan skal jeg få henne til å forstå at man ikke skal slå? 
Prøver å si det med streng stemme og se streng ut, men hun vil ikke høre. Hvis jeg til slutt blir så irritert at jeg setter henne inn i sengen, får hun raseri anfall. Hyler og skriker. 
Når hun har roet seg, henter jeg henne og da er hun snill en stund og så kan hun begynne å skal slå igjen.
Hun hører på pappaen sin da, men han jobber borte 2 uker av gangen og de 2 ukene er jeg alene med henne. Det kan bli ganske slitsomt når hun er sånn. Er gravid og sliter med bekkenløsning og sånn i tillegg og da er det ekstra slitsomt når hun får disse turene sine.
Dessuten er hun skikkelig trassig sånn til vanlig for tiden. Skal ingenting til før hun flyr i flint. Jeg får henne ikke til å sove på dagen, da ligger hun bare i sengen og skriker av full hals og er skikkelig grinete når hun er oppe hvis hun er trøtt. 
Når hun er glad så er hun verdens søteste lille engel som elsker og gi kos og suss og smiler og ler. =)
Har du noen tips til hva jeg kan gjøre når hun blir så vanskelig? 
Føler jeg har prøvd alt! Snakket rolig, kjeftet, ignorert henne, prøvd å gi henne en kos og smilt for å få henne over på andre tanker, men føler ingenting hjelper.. Frustrert!

Det er forresten bare meg hun er sånn med. Når hun er med pappaen eller når andre passer henne, er hun snill som en engel, men blir skikkelig rampete med en gang jeg kommer.. Føler meg ikke akkurat som en veldig god mor, selv om jeg prøver så godt jeg kan å gjøre alt rett, så føler jeg at jeg ikke klarer å gjøre noe rett ettersom hun aldri vil høre på meg.. =(

Back
Topp