jenta mi i magen har en vekstavvik på 8%-

Vekstmålinger har en usikkerhet på 10%, så mine leger følger retningslinjene som sier at man ikke skal måle vekst oftere enn hver 10.-14.dag. I tillegg bør samme person måle vekst for å minimere feilen.

-3 og -8 er derfor innenfor det man kan forvente at den sanne verdien faktisk er, og det trenger ikke bety at avviket har økt når målingene er så tette.

Var for 6 dager siden pga jeg var bekymret. Derfor ble det så kort mellom. Har en fast lege. Heller en gang for mye en for lite sa han :) enig i den

Da ville jeg tenkt at sannheten nok er et sted i mellom. Målingene er innenfor feilmarginen til hverandre iallefall, og om det er to ulike leger er det enda vanskeligere å treffe likt.

Jeg kan jo dele min erfaring med det med vekstestimering.. Dagen før vesla kom til verden ble hun estimert til 2600 gr, men hun var 3482 gr når hun kom ut :p Ble undersøkt av tre ulike leger på ultralyd ila tre uker, og kan jo si at det var ganske langt unna hva de estimerte! Hun var 30% over gjennomsnittet i størrelse sa de hele veien. Men egentlig så var det jo mer :)

Back
Topp