Jenta i magen er lita, men kom til å tenke på noe!!!!!

Mammatoo

Glad i forumet
Dem måler jo etter UL termin. Den er jo helt på jordet feil!
Hadde sex èn gang i syklusen og vet når spira ble planta og testen 14 dager senere var tydelig positiv. Etter UL er jenta i magen -17%, men hva da ifølge menstermin som er hele 14 dager før UL termin? 

Hvor lita er ho da egentlig?! 

Føler det blir så feil at dem følger UL termin når jeg vet den ikke stemmer.
Verken JM på sv.skapskontrollene elller JM/gynekolog som tar UL hører på meg... De er slaviske på sykehuset sin beregning =/ Det bekymrer meg noe!!! 
Hvem skal jeg snakke med for å bli hørt da?! 

nei det er ikke godt å si, jeg var ute for det samme forrige svangerskap. Lillefrøken fikk UL-termin ti dager etter menstermin, noe som overhodet ikke kunne stemme med mindre samboer hadde verdens mest lengelevende sperm...for han var først en uke på reisejobb, hjemme to dager og så vekke igjen 14 dager...Jeg prøvde å få dem til å forstå at UL-termin ikke kunne være rett men de sto på sitt. På toppen av det hele gikk jeg 12 dager over deres termin så når hun endelig kom ut utbrøt jordmor "OJ, denne skulle vært ute for litt siden ja...." (riene mine startet ikke av seg selv, gikk selv til akupunktur og ble satt igang, føden nektet å gjøre det før minst 14 dager over nemlig..dette var i 07. )

Nei, den heilage ultralyd er eneste sanning :P aner ikke hvor man kan bli hørt jeg...

Men er det ikke slik at egget kan gå litt i dvale eller noe før det fester seg eller før det begynner å dele seg? 

Jeg vet ikke hvor mange prosent det må være før det er bekymringsverdig, men du får fortsette å ta det opp da. Kanskje kontakte en annen lege eller et annet sykehus og be om en ny sjekk?

Men de har jo andre ting de måler etter på UL enn bare størrelsen for å finne terminen, så tenker de kan si det ganske sikkert ut fra UL-undersøkelsen? 

Back
Topp