Jello shots :D

ver0

Forelsket i forumet
Har noen en fremgangsmåte på hvordan disse lages :) med sprit selvfølgelig [;)]

Jeg lager oftest med bringebær gele og bacardi razz.
Lager gele som vanlig, men bruker 2 dl mindre vann per boks gele.
Lar geleen kjøle seg helt ned... til den nesten begynner å stivne.... da tilsetter jeg spriten.
2 dl sprit per boks gele.
rører godt rundt og fordeler i shotteglass.. lar stivne i kjøleskapet.

Litt fjortis, men utrolig godt.. og farlig[:-][;)]

Jeg pleier å ta 2dl sprit og 3dl vann... Koker opp vannet først og tilsetter spriten etterpå [:D]

Vi lagde den geleblandingen som står på pakka, helte i sprit og helte det oppi plastshotteglass. Men mener å huske at det var vanskelig å få de ut av glasset igjen. Hehe.

lag gele som anvist på pakken men med litt mindre vann, tilsett heller litt sprit å la det koke opp. Før du heller det i former tilsetter du sprit i ønsket mengde, alt etter hvor sterk du vil ha de, så setter du kaldt til de er stivnet :)

om jeg ikke husket feil så tok vi 1/3 mindre vann og tok oppi 1/3 sprit i stedet.. men bare husk at du må ta av gryta og la den kjøle seg ned litt før du tar oppi spriten ellers koker du vekk alkoholen...

Å vil du ha gele uten sukker så lager du bare med gelatin å fun light....litt sunnere iallefall[:)]

jeg har brukt oppskriften på denne bloggen[:)] http://anneecathrine.blogg.no/1260574240_oppskrift_geleshots.html

ble veldig gode, men er litt vanskelig å få geleen ut av glassene[8D]
kjøpte shotglass på nille[:)]

Bruker du de små ketchup-koppene fra Mc-Donalds er de ikke vanskelig å få ut[8D]

Back
Topp