Jeksler

Bellsi

Elsker forumet
Er det mange som har fått jeksler? og som har noen gode råd for smertestillende.... Snuppa mi holder på å få 4 samtidig nå - synes så synd på henne.. [&o] Merket det i ettermiddag, etter at hun var usedvanlig grinete og skrek uten grunn - hun er stort sett veldig blid og grei ellers, så jeg skjønte at det måtte være noe sånt på gang. Jeg smurte på dentinox med det samme og det virket som det hjalp. Nå har jeg lagt henne og hun skriker bare -bruker vanligvis sovne med det samme. Fikk ikke lov til å smøre på mer dentinox da, for det er veldig vondt tydeligvis. Ville dere gitt paracet hvis hun ikke sovner...? En hel i så fall? Hun har aldri fått det før. Har bare 60 mg.

Ville nok gitt henne en stikkpille da ja! Her er det bare 2 stakkarslige tenner ennå... gruer meg til resten kommer[8|]

ORIGINAL: jeb

Jeg ville også gitt paracet hvis lillegutt fikk fire jeksler på en gang som gjorde vondt! Du kan gi en hel stikkpille, bare sjekk at det er riktig størrelse i forhold til vekta på jenta di

Ja - sjekket den vi hadde og den var bare opp til 4 kg ;) Så den hjelper nok ikke. Tok henne opp en stund, og tror hun sovner nå, var stuptrøtt [:)]

Paracetten kan jo hjelpe selv om det bare er til fire kg. Det finnes også sånn man kan smøre på tennene, husker ikke hva det heter.

Snuppa mi har fire jeksler, men hun var ikke så veldig plaget.

ORIGINAL: Cowgirl86

Ville nok gitt henne en stikkpille da ja!
Her er det bare 2 stakkarslige tenner ennå... gruer meg til resten kommer[8|]

jeg også ville gitt det ja!!!
barnelegen her sier det er helt greit. de har jo faktisk vondt.

her er det 3 tenner nede og 4 oppe.. virker som både jeksler og hjørnetenner plager henne litt i perioder, men ikke noe som er på veg opp.

Vi mildt sagt misliker jeksler her i hus!
Medisin er dentinox og paracet ja!!! Ellers blir det ingen søvn verken her i hus eller hos de ti nærmeste naboene [8D]

her er det bare en jksel på tur,men 3 dagen nesten uten mat.......

Sambo har vært og kjøpt paracet - men mens han var borte sovna hun ;) Så da var det nok ikke såå vondt - hun var blid når hun var oppe. Sovna rundt kl 21 da, to timer over normal sengetid så hun var nok også veldig overtrøtt. Tennene har allerede kommet frem, så jeg synes egentlig det er rart hun ikke har hatt vondt tidligere.

Hmm trodde de første jekslene var 2års jeksler jeg?? Får vel ikke dem nå??.

Her er det hjørnetennene som lager krøll om dagen/natten [&:]

den 4 jekselen kom gjennom i dag her! har streva med alle tennene! (dette var nr 11) men tror den ikke dag var aller vondest. han hadde en blemme i tannkjøttet og den sprakk når jeg hadde på han dentinox og da begynte han å blø stakkar! kjente første spissen på tanna der blemma var etterpå!

uffa lille gutten min, fikk pinex før han la seg i kveld.. håper på ei god natt nå.

Jeg ville gitt henne en Paracet ja!
Husker når jeg fikk visdomsjekslene, trodde jeg skulle dø det var så vondt, så er nok minst like vondt for de små også ja! Dakars..
Ingen jeksler på mini her enda nei, men de kommer vel straks, han har 8-9 tenner [:)]

ORIGINAL: MaMilis

den 4 jekselen kom gjennom i dag her! har streva med alle tennene! (dette var nr 11) men tror den ikke dag var aller vondest. han hadde en blemme i tannkjøttet og den sprakk når jeg hadde på han dentinox og da begynte han å blø stakkar! kjente første spissen på tanna der blemma var etterpå!

uffa lille gutten min, fikk pinex før han la seg i kveld.. håper på ei god natt nå.

Blir 12 tenner her etter jekslene er kommet frem. Ikke merket noe særlig de første 8 trennene som hun har hatt en stund nå. I dag var hun like blid, så det spørs om det var en tann som holdt på å bryte igjennom akkurat i går ettermiddag.. Men forventer at det kan bli litt grining i ettermiddag også [;)]

ORIGINAL: Otto

De får først 1-års jeksler - som er de fremste jekslene :) De kommer som regel før hjørnetennene, men som alt annet er det store individuelle forskjeller. To års jekslene er de bakerste jekslene.

Uff han har slitt litt med jeksler her han også.  Og jeg synes de tar så lang tid på å komme ut!  Har gitt ham flytende paracet noen ganger ifm tenner, føler det hjelper godt.

ORIGINAL: Bellsi

De får først 1-års jeksler - som er de fremste jekslene :) De kommer som regel før hjørnetennene, men som alt annet er det store individuelle forskjeller. To års jekslene er de bakerste jekslene.

Det var kjekt å få vite for jeg stusset litt over at det var kommet en jeksel langt bak i munnen når hjørnetennene ikke har dukket opp enda.. [:D]

ORIGINAL: Klatten

ORIGINAL: Bellsi

Det var kjekt å få vite for jeg stusset litt over at det var kommet en jeksel langt bak i munnen når hjørnetennene ikke har dukket opp enda.. [:D]

Ahaaaaa da er det jeksler som holder koken her også 1,5 er ute og flere på vei.. Stusset litt over at hjørnetennene kom så langt bak [&:] 

Back
Topp