Jeksel som første tann?

Jozo

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sommerfuglene
JuniJubel2021
✨️Julestjernene2023✨️
Har jo hørt normalen er å få de to fremme nede først og så de to oppe. Etter noen urolige dager har det i kveld dukket opp en hvit prikk i overkjeven til mini. Første tann som er på vei?? :nailbiting::eek: har prøvd å kjenne på den men er ikke så lett når den er så langt inn i munnen xp har hatt på følelsen at det har vært noe på gang de siste dagene siden han har gnagd noe ekstremt på alt han har kommet over... noen som har erfaring med jeksler som første tann?
 
Det har jeg aldri hørt om, jekslene pleier jo ikke komme tidlig, er ikke første jeksel 2-årsjeksel da? Men alt er nok mulig!

Her gnager lillesøster som en gærning på alt og virker veldig urolig og plaga, litt sånn desperat og "glefser" etter ting hun kan gnage på. Sånn var storebror også, det tok 3 mnd frem til første tann brøt ut da han var 6 mnd [emoji85]
 
Her har første tann nede brutt igjennom.
Jeksel som første tann har jeg aldri hørt om :eek:
Eldste fikk jeksler rundt året + og får 2årsjekslene nå og er 2,5.
 
Ja syntes og det er fryktelig rart:woot: snakket med mamma isted hun mente det var ganske normalt at de kunne komme i helt tilfeldige rekkefølger.. hun har 7 barn og har jobbet i barnehage så velger å tro på henne inntil videre :laughing001
 
Hei!
Det er ikke "ganske normalt".
Det er nok ikke tenner, men epstein perler ;)
https://sml.snl.no/Epsteins_perler

Hilsen tannlege
Takk for svar! Har lest litt om epsteins perler nå og det står at det er vanlig at babyer blir født med disse og at de forsvinner etter noen uker. Han er straks fire mnd og jeg er sikker på at han ikke har hatt denne kulen fra fødsel men at den har dukket opp nå. Skal på hs 22 november å tenkte å høre med helsesøster da, men vil du tro det er lurt å få noen til å se på det før siden han viser så ubehag rundt samme tid som denne dukket opp?o_O
 
Takk for svar! Har lest litt om epsteins perler nå og det står at det er vanlig at babyer blir født med disse og at de forsvinner etter noen uker. Han er straks fire mnd og jeg er sikker på at han ikke har hatt denne kulen fra fødsel men at den har dukket opp nå. Skal på hs 22 november å tenkte å høre med helsesøster da, men vil du tro det er lurt å få noen til å se på det før siden han viser så ubehag rundt samme tid som denne dukket opp?o_O
Sånn klumper kan være tenner som buler i mange måneder før de bryter frem. Storebror hadde en som bula i mange måneder før den brøt ut. Men jeg tenker at det aldri er dumt å få noen til å se på det om du er redd det er noe annet!
 
Back
Topp