Jehovas vitne...

¤Ida

Gift med forumet
Hva vet dere om den troa??

Evt hva tror dere?

Hva er di største forskjellene mellom "dem" og vanlig kristendom??

hvordan var det før og hvordan er det nå??

Jeg vet litt og kan lære mer om jeg ønsker.

Forskjellen på "de" og vanlige kristene er at de mener de har oversatt bibelen direkte og ikke flere ganger som den vanlige bibelen..
De "feirer" jesus død med å ha noe som heter minnetid (eller stund)
De mottar ikke blodoverføring,ei heller feirer de jul og bursdag. De er flinke til å ta vare på de rund seg og har en fantastisk omsorg...

Den største forskjellen mellom dem og "vanlig" kristendom, er jo at ingen andre kristne trossamfunn regner JV som kristne. Fins mange bøker om JV skrevet av eks-vitner som forklarer veldig mye og veldig bra.

Er gift med ett eksvitne [:D]

Jeg liker ikke at de går på dørene til folk jeg [:'(]

For mange år siden ringte de på døra hjemme og mamma åpnet opp. Hun ville ikke snakke med de, men fikk ikke lukket døren igjen for de holdt den åpen med MAKT! Så hun måtte sende hunden på de [:-]

Og, i helgen var mannen og meg på tur opp i farfarens gamle hus, og da kom de og banket på på lørdagsmorgen, kjæresten min sa han ikke var interessert i å høre på det de hadde å si, men han ville jaggu ikke fløtte seg heller, fortsatte å prate om jesus og en hendelese i bibelen.
Han skulle gjerne ha lukket igjen døra, men den døra går feil vei og han mannen stod sånn at man ikke fikk lukket igjen døra!

DET ER IRRITERENE når de ikke bare kan ta et nei for et nei![:@]

Send en PM til Alruto[:D]

ORIGINAL: Iverill

De forkynner ikke i eget nabolag og takk gud for det [:)]

Ellers så anbefaler jeg boka Da gråter Englene skrevet av "Marianne", et eksvitne.
Det er en god bok.

Den har jeg lest, er veldig god bok. Kan virkelig anbefales.

Back
Topp