Jeg vokser jo ikke. Angst i svangerskapet.

Zook

Flørter med forumet
Hei,dere.

Jeg har skrevet innlegg før om mine forskjellige svangerskapsreiser. Har vært gjennom både det ene og det andre som sikkert gjør at denne angsten er der... Jeg er nå gravid i uke 18,men det synes jo knapt. I mine tidligere svangerskap hadde jeg hatt mage nå...jeg prøver å ikke sammenligne med det som har vært, men det er ikke så lett...kjente en del bevegelser i magen for et par uker siden,men nå kjenner jeg knapt noe og er overbevist om at den ordinære ultralyden neste uke vil vise en død baby. Jeg overtenker, overdramatiserer og har det i det hele tatt ikke så greit nå. Ligger å kjenner etter bevegelser hver eneste kveld uten å kjenne noe...Mannen min sier at han sikkert har snudd seg og at det er derfor jeg ikke kjenner noe. Det kan jo være. Altså,jeg har så liten mage at jeg ikke har sagt noe til noen enda,for det går jo ikke an å se det en gang. Jeg er redd. Redd for å se det aller verste på ultralyden neste uke...og ikke vet jeg hva jeg vil med dette innlegget. Bare lufte tankene kanskje...


:Heartred
 
Kan du ta kontakt med jordmor og høre om hun kan lytte raskt med doppler nå før helgen? Så får du senket skuldrene litt? :smiley-angelic003
 
Kan du ta kontakt med jordmor og høre om hun kan lytte raskt med doppler nå før helgen? Så får du senket skuldrene litt? :smiley-angelic003

Ja,jeg kunne jo gjort det,men har så mye på jobben pluss at jeg er så redd for om hun ikke finner hjertelyd for det gjorde hun ikke for 2 uker siden. (Tok ultralyd etter det og så sprell levende guttebaby)
 
Ja,jeg kunne jo gjort det,men har så mye på jobben pluss at jeg er så redd for om hun ikke finner hjertelyd for det gjorde hun ikke for 2 uker siden. (Tok ultralyd etter det og så sprell levende guttebaby)
Vet du om du har morkaken foran eller bak denne gangen? Det er fremdeles ganske tidlig i forhold til å kjenne mye bevegelser, stoppet du å kjenne bevegelse før ultralyden?
Det at magen din ikke har vokst så mye enda trenger heller ikke bety noe, det kan ha mye å si med hvordan lille i magen ligger :) Jeg ville som hun over sier dratt en tur til jordmor og bedt om å høre hjertelyden. Kanskje det er lettere denne gangen! :) Hvis ikke ringer du inn til sykehuset og ber om å få komme på kontroll der.
 
Jeg ville ringt jordmor og spurt om du kunne fått komme inn og lyttet til hjertelyden. Den lille har jo vokst siden sist dere forsøkte så det kan være lettere å finne nå :)
 
Vet du om du har morkaken foran eller bak denne gangen? Det er fremdeles ganske tidlig i forhold til å kjenne mye bevegelser, stoppet du å kjenne bevegelse før ultralyden?
Det at magen din ikke har vokst så mye enda trenger heller ikke bety noe, det kan ha mye å si med hvordan lille i magen ligger :) Jeg ville som hun over sier dratt en tur til jordmor og bedt om å høre hjertelyden. Kanskje det er lettere denne gangen! :) Hvis ikke ringer du inn til sykehuset og ber om å få komme på kontroll der.

Morkaken er bak,så det er derfor jeg synes det er så rart at sparkene bare "ble borte ". Jeg vet jo egentlig at det er tidlig. Prøver å puste med magen,men jeg tror ikke jeg er så flink til det...sykehuset vet jeg ikke om jeg tør å ringe til før jeg har vært på ultralyd. Det er så strengt der nå. Sist svangerskap følte jeg at jeg løp ned dørene der for å få ultralyd pga angst.
 
Jeg ville ringt jordmor og spurt om du kunne fått komme inn og lyttet til hjertelyden. Den lille har jo vokst siden sist dere forsøkte så det kan være lettere å finne nå :)

Jeg har så enormt mye å gjøre på jobben for tiden,så det er så vanskelig å gå derfra. Men har ultralyd på tirsdag,så da er det ikke lenge til jeg får svar:dead:
 
Enig med de andre- hadde hørt med jm. Pluss at hun kan sikkert lage litt tid til deg etter jobb. Jeg forstår at du er sykt redd. Men du trenger også et svar. Og den uvissheten komme til å spise deg innvendig- uansett.
Håper virkelig at den lille bare har snudd seg. Det hadde vært kjempe uvanlig, om ikke det har blitt oppdaget noe feil med ham før, at det skulle ha skjedd noe nå. Tror oddsene for noe negativt, om ikke det er blitt oppdaget hjertefeil el før, er 0,003% eller noe sånt.
Lykke til! Og hold motet oppe!
 
Jeg hadde ikke synlig mage i uke 18, og kjente ikke liv hver dag. Er uke 33+2 idag og fortsatt en kg under startvekt- men nå synlig mage. Prøv å ikke stresse- han har nok bare lagt seg annerledes.
 
Jeg hadde det på samme måten, hadde nesten ikke synlig mage da jeg skulle ha oul i uke 18. Hadde heller ikke kjent liv, så var kjemperedd for at noe skulle vise seg å være galt på ultralyden. Dette er mitt andre svangerskap, og jeg var større i uke 18 første gangen.
Alt var heldigvis bra :) Er straks 27 uker og fortsatt ikke kjempestor, men magen poppet litt etter jeg hadde vært på oul. Satser på at alt kommer til å se bra ut hos deg også ❤
 
Hvis du nylig har sett det er liv er sjangsene gode lykke til
 
Enig med de andre- hadde hørt med jm. Pluss at hun kan sikkert lage litt tid til deg etter jobb. Jeg forstår at du er sykt redd. Men du trenger også et svar. Og den uvissheten komme til å spise deg innvendig- uansett.
Håper virkelig at den lille bare har snudd seg. Det hadde vært kjempe uvanlig, om ikke det har blitt oppdaget noe feil med ham før, at det skulle ha skjedd noe nå. Tror oddsene for noe negativt, om ikke det er blitt oppdaget hjertefeil el før, er 0,003% eller noe sånt.
Lykke til! Og hold motet oppe!

Bebis hadde snudd seg! Han ligger med ryggen oppover,så derfor kjenner jeg lite! Takk for oppmuntrende ord :Heartred
 
Jeg hadde det på samme måten, hadde nesten ikke synlig mage da jeg skulle ha oul i uke 18. Hadde heller ikke kjent liv, så var kjemperedd for at noe skulle vise seg å være galt på ultralyden. Dette er mitt andre svangerskap, og jeg var større i uke 18 første gangen.
Alt var heldigvis bra :) Er straks 27 uker og fortsatt ikke kjempestor, men magen poppet litt etter jeg hadde vært på oul. Satser på at alt kommer til å se bra ut hos deg også ❤

Magen poppet litt sånn plutselig ila denne uka! Såpass at 5-åringen gjetta at det var noe! "Mamma? Er det en baby i magen din?"
 
Back
Topp