Jeg vil til jordmor.

Pingvin82

Flørter med forumet
Har så mange spm og ting jeg lurer på. Vil gjerne benytte meg av jordmor ut svangerskapet, legen er så kortfattet at jeg ikke ser noen hensikt.
Jeg må da vente til uke 24 som er neste kontroll, ikke sant?

Sent from my iPhone using BV Forum

Da jeg var på første kontroll hos legen min 10+4 fikk jeg beskjed om at jeg skulle kontakte jordmor allerede da. Men jordmor i min kommune har mye å gjøre så jeg kom ikke inn før 30 desember;p da skal vi ha dobbel time med informasjon osv.:) så hvis jeg var deg ville jeg ringt jeg:)

Da jeg var på første kontroll hos legen min 10+4 fikk jeg beskjed om at jeg skulle kontakte jordmor allerede da. Men jordmor i min kommune har mye å gjøre så jeg kom ikke inn før 30 desember;p da skal vi ha dobbel time med informasjon osv.:) så hvis jeg var deg ville jeg ringt jeg:)

Takk, da ringer jeg i morgen tidlig :)

Min lege er også veldig kortfattet, føler at jeg ikke får noe info eller oppfølging, så jeg skal kontakte helsestasjonen i morgen for å snakke med jordmor. Føler at det blir best for meg :)

Min lege er også veldig kortfattet, føler at jeg ikke får noe info eller oppfølging, så jeg skal kontakte helsestasjonen i morgen for å snakke med jordmor. Føler at det blir best for meg :)
Enig. Leste ett sted hva legen skal igjennom på første kontroll, og min lege var ikke innom halvparten av temaene.

Har ei veldig god jordmor . ! Var inne nå i uke 10. Første kontroll. hun fant ikke hjertelyden , så får komme inn igjen 18.des for å høre den . I tillegg syntes hun det var lenge å vente til uke 24 så får en kontroll etter nyttår en stund før ul

Jeg har alltid vert hos jordmor før ultralyd..! Det er bare å bestille time.. :-) Jeg er heldig som har både lege og jordmor som er helt fantastiske..! :-)

Det er jordmormangel noe som fører til at man i mange kommuner ikke får time før i uke 24. Her får man ikke time før uke 16. Har heldigvis en flink lege så håper det holder med lege denne gangen, i tillegg til ekstra UL og oppfølging fra sykehuset.

Back
Topp