Jeg vil selge diamant ringen min.

lille_mjau

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Jeg fikk en princess ice cut diamant ring av min eks for 7 år siden. Mamma sier jeg burde ta vare på den og gi den til datteren min når hun passer den.. men helt ærlig talt så vil jeg ikke ha den i leiligheten min. Det følger bare dårlige minner med den ringen og jeg vil bare bli kvitt den.
Jeg har diamant sertifikat et eller annet sted hos foreldrene mine. Men tviler på at jeg finner det.
Ringen kostet 7-8 tusen i 2007.
Er det noen steder i Oslo/Jessheim hvor jeg kan få solgt den?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du kan enten selge den på finn eller ta den med til en gullsmed eller bruktbutikk som selger brukte smykker.
Vet du str og kvaliteten på steinen, og hva den er verdt på dagens marked og hva bruktverdien blir? Du kan få den taksert og deretter selge den privat :)

Det er fire diamanter satt sammen. Jeg har ekstremt små og tynne fingre, så tviler på at jeg får solgt den privat. Aner ikke hva kvaliteten er. Kan ta den med på thune i morgen (er der den er kjøpt)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1403815621574.jpg
    1403815621574.jpg
    44,6 KB · Visninger: 249
Ja gjø det. De ringene selges enda, litt vanskelig å se på bildet nøyaktig hvilken modell, men de har vel en til rundt 8000kr som kan stemme. Da kan du sikkert få solgt den for rundt 5000 :)

Jeg fikk min ring forsikringstaksert til 8000, jeg betalte ca 1000 for det. Gullsmeden som hadde solgt den tilbød 3000 for den..

Hvor små fingre har du da? Jeg har 49-50 i ringfinger, finner jo aldri noe i den str :think005

Jeg fikk min ring forsikringstaksert til 8000, jeg betalte ca 1000 for det. Gullsmeden som hadde solgt den tilbød 3000 for den..

Akkura. Så det er større sjans for å tjene på den dersom man selger den privat. En gullsmed skal ta den inn, rense og pusse den og så ha den liggende til den blir solgt, så denne tar risikoen og den tiden det tar å få solgt den samt rensekostnadene inn i beregningen.
Gullsmeden skal jo også tjene på det, så denne vil nok selge den ut for 5000 :)

Gullsmeder tar ikke imot diamanter, kun byttegull. Dette pga at vi ikke vet hvor diamanten kommer fra....
Bruktbutikk er vel en mulighet, eller finn. Men litt viktig med diamantsertifikatet så folk vet hva de kjøper.
Jeg ville uansett tatt vare på den:)
Størrelse kan som regel justeres på slike ringer, inntil 3 str. Hvis den ikke er spesialbestilt i str er den ikke så liten.
Jeg har 48, det er ett problem det!

Fikk du den av faren til jenta di? I såfall trur jeg at jeg ville gjort som moren din sier, og tatt vare på den til henne. Hvis du ikke orker og ha den i hus kan du vel høre om moren din kan passe på den for jenten din til hun blir stor nok, så trenger du ikke tenke mer på den.

Jeg var innom gullsmeden med den, de kan gi meg 300 kroner for den.. uten diamanter. For de kan ikke ta imot diamanter. Og jeg må betale 150 kroner for at de skal sjekke om det er gull. så samlet får jeg 150 kroner for en ring som er verdt 8000 kroner.

ringen er i str 47. Så det blir nærmest umulig å selge den.

Vil helst ikke gi ringen videre til datteren min.. da betaler jeg heller for at den skal smeltes om, så hun kan få den som et smykke.

Jeg var innom gullsmeden med den, de kan gi meg 300 kroner for den.. uten diamanter. For de kan ikke ta imot diamanter. Og jeg må betale 150 kroner for at de skal sjekke om det er gull. så samlet får jeg 150 kroner for en ring som er verdt 8000 kroner.

ringen er i str 47. Så det blir nærmest umulig å selge den.
Den kan reguleres, så det skal ikke være noe problem.

Back
Topp